Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Které auto si tu na Nordschleife dělá překážkovou dráhu i z Porsche 911 GT3 RS? (videa)
21.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z jistých úhlů pohledu vypadá jako hračka pro malé děti. Ve výsledku je to ale tento stroj, který si na Ringu pohrává se vším, co potká.
Lotus 3-Eleven je nejvýkonnějším a nejrychlejším produkčním modelem, jaký kdy britská automobilka stvořila. Stará se o to přitom nejen 3,5litrový přeplňovaný šestiválec naladěný na 456 koní, ale také nízká hmotnost nedosahující u okruhové verze ani 900 kilogramů. Sprint z klidu na stovku tak zabere necelé tři sekundy, zatímco nejvyšší rychlost má činit 280 km/h, respektive dokonce 290 km/h u silniční varianty.
Spíše než touto dynamikou se ovšem Lotus chlubí „zářezy“ z několika evropských okruhů. Na Hockenheimu totiž britský extrémista dokázal pokořit Porsche 918 Spyder, čas na Nordschleife je pak pátým nejlepším mezi produkčními modely. Německý hybrid tedy překonán nebyl, nicméně i tak si 3-Eleven dal jako chuťovku celou řadu výkonnějších i dražších vozů.
Danému úspěchu bychom tedy mohli bouřlivě aplaudovat, kdyby jej ovšem neobestírala jistá kontroverze. Lotus totiž času 7 minut a 6 sekund nedosáhl v jednom kole, ale složil jej z několika povedených úseků. Přitom dodal, že jej brzdila hustá doprava a že na volné trati by byl ještě rychlejší. Takových prohlášení jsme už ale slyšeli...
Nově tu proto máme dvojici videí, jenž mají tvrzení Lotusu dodat na věrohodnosti. Pochází právě z loňských jízd, při nichž vůz s Marcem Bassengem za volantem dosáhl zmíněného... „kombinovaného času” a i když nikdy nezachycuje celé kolo, naznačuje, jak ohromně rychlý 3-Eleven je. Pouhé statisty dělá i z mnoha modelů Porsche včetně nejostřejších RS, a to jsou stroje dělané na i pro Nordschleife, které tam platí za jedny z nejrychlejších.
Tady jen Lotusu brání v rozletu. Opravdu by nás tedy zajímalo, za jak dlouho dá tento extrémista Ring v reálu. Jelikož však Britové nemají finance na rozhazování, nejspíše se uzavření trati a zajetí plnohodnotného kola bez kompromisů asi nedočkáme..


Lotusu 3-Eleven to na Ringu sluší...
...i když možná ne z pohledu některých dalších řidičů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před hodinouVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 3 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva