Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada Niva zkusila zvládnout stejný terén jako Mercedes G 63 AMG. Jak to dopadlo?
29.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nedávno jsme obdivovali, jak si uměla s touto off-roadovou tratí poradit třída G od AMG. Dnes se můžeme na stejném místě podívat na Ladu.
Ukrajinské offroadové hrátky s Mercedesem G 63 AMG byly pozoruhodné hned z několika důvodů, zejména pak proto, že použití takového auta pro jízdu v těžkém terénu je dosti neobvyklé. Vůz to ale i přes nikoli dokonale zručného offroadera za volantem zvládl se ctí. Dnes máme před sebou vůz, který naopak pro jízdu v těžkém terénu stavěn je nebo alespoň být má - Ladu Niva, a to na úplně stejné trati ukrajinského off-roadového dostaveníčka.
Podobně jako onen Mercedes, i tahle Lada je upravená pro těžší terén, není to sériové auto. Jsou tu vhodnější pneumatiky a také naviják, který se ale hodí hned v první překážce. Niva do vody doslova zahučí a evidentně ji to nedělá dobře - zůstane stát na místě a po chvíli vidíme i přední světla plná vody. Ovšem jen na moment - zřejmě byla stvořena podle zásady „jestli nelze něco udělat vodotěsné, je lepší nadělat do toho díry, aby voda měla rychle kudy odtéct”.
Měl-li Mercedes možná až příliš výkonu na takové kousky, vidíme, že i Niva dokáže zuřivě protáčet kola - a její výkon lze sotva označit za dostatečný v běžném světě, natož že by ho měla nějak moc. A opět stejně jako u Mercedesu, ani pilot Nivy nevolí při překonávání překážek zrovna nejvhodnější techniku. Oba řidiči nejspíše jsou příznivci Jeremyho Clarksona a do písmene se řídí jeho zásadou, že nejlepším řešením všech situací je zadupnout plyn do podlahy.
Na dalších překážkách je to s Nivou podobné - hlavně více vody je pro skoro neřešitelný problém a auto pomalu více stojí než jede. A když jede, tak s pomocí navijáku. Optikou tohoto srovnání se Niva zase tak skvělým off-roadem, jak se říká, nejeví. Nebo za to může jen hyperaktivní pilot? Posuďte sami...














Popis obrázku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejčtenější články
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
