Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada Niva zkusila zvládnout stejný terén jako Mercedes G 63 AMG. Jak to dopadlo?
29.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nedávno jsme obdivovali, jak si uměla s touto off-roadovou tratí poradit třída G od AMG. Dnes se můžeme na stejném místě podívat na Ladu.
Ukrajinské offroadové hrátky s Mercedesem G 63 AMG byly pozoruhodné hned z několika důvodů, zejména pak proto, že použití takového auta pro jízdu v těžkém terénu je dosti neobvyklé. Vůz to ale i přes nikoli dokonale zručného offroadera za volantem zvládl se ctí. Dnes máme před sebou vůz, který naopak pro jízdu v těžkém terénu stavěn je nebo alespoň být má - Ladu Niva, a to na úplně stejné trati ukrajinského off-roadového dostaveníčka.
Podobně jako onen Mercedes, i tahle Lada je upravená pro těžší terén, není to sériové auto. Jsou tu vhodnější pneumatiky a také naviják, který se ale hodí hned v první překážce. Niva do vody doslova zahučí a evidentně ji to nedělá dobře - zůstane stát na místě a po chvíli vidíme i přední světla plná vody. Ovšem jen na moment - zřejmě byla stvořena podle zásady „jestli nelze něco udělat vodotěsné, je lepší nadělat do toho díry, aby voda měla rychle kudy odtéct”.
Měl-li Mercedes možná až příliš výkonu na takové kousky, vidíme, že i Niva dokáže zuřivě protáčet kola - a její výkon lze sotva označit za dostatečný v běžném světě, natož že by ho měla nějak moc. A opět stejně jako u Mercedesu, ani pilot Nivy nevolí při překonávání překážek zrovna nejvhodnější techniku. Oba řidiči nejspíše jsou příznivci Jeremyho Clarksona a do písmene se řídí jeho zásadou, že nejlepším řešením všech situací je zadupnout plyn do podlahy.
Na dalších překážkách je to s Nivou podobné - hlavně více vody je pro skoro neřešitelný problém a auto pomalu více stojí než jede. A když jede, tak s pomocí navijáku. Optikou tohoto srovnání se Niva zase tak skvělým off-roadem, jak se říká, nejeví. Nebo za to může jen hyperaktivní pilot? Posuďte sami...














Popis obrázku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před hodinouBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 2 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva