Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Gallardo letos skončí, rozloučí se nekompromisní verzí s manuálem
18.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka zřejmě již letos definitivně ukončí výrobu modelu Gallardo, jeho labutí písní bude zvláštní model s pohonem zadních kol.
Manuální převodovky má rád každý pravověrný milovník rychlých automobilů. Očividně se však jedná o klientelu, jejíž řady řídnou, o čemž svědčí i data o prodejích italské automobilky Lamborghini - podle nich po vozech s pádly pod volantem sahá devět lidí z deseti. Postupnému vymizení vozů se třemi pedály se přesto divíme, neboť automobilka se tímto krokem zbavuje i posledních 10 procent zákazníků, kteří její vozy chtějí primárně řídit a dokážou jim dělat o poznání lepší image než klienti toužící pouze po stylu italské klasiky.
Momentálně jediným modelem Lamborghini, který manuál využívá, je stárnoucí Gallardo. To se mělo již loni dočkat svého nástupce, Italové však nakonec životní cyklus ještě o rok prodloužili. Letošek je ovšem pro tento desetiválcový klenot konečnou, pročež se Gallardo má rozloučit opravdu hardcorovým modelem. Tedy verzí, která nabídne spartánský interiér, nízkou hmotnost, pohon zadních kol a právě zmiňovanou manuální převodovku. A to dost možná jako vůbec poslední Lamborghini.
Z uvedeného se tedy dá jasně vyčíst, že nástupce „baby Lamba“ dorazí se stejnou sekvenční převodovkou, jakou dostal i Aventador. Což pro cílovou klientelu zřejmě nebude taková rána, jak bychom si mohli myslet. Dá se ale počítat s tím, že pro ostatní automobilky to bude jasný vzkaz, zvláště pro ty spadající do koncernu VW Group. Manuál tak zřejmě brzy dostane absolutního padáka i u Porsche...





Vůbec poslední model Lamborghini Gallardo bude následovat příkladu verze Valentino Balboni - dostane totiž sníženou hmotnost, pohon zadních kol a manuální převodovku
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kalendář MS-Superbike 2026 včera 10:28
- O víkendu se koná Suzuka Eight Hours včera 08:36
- Petr Najman po Chimay: „Upevnění první pozice v IRRC“ včera 07:50
- Bude Can Öncü čtvrtým továrním pilotem Yamahy v WorldSBK? 30.7.2025
- Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje 30.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 9 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
před 10 hodinamiChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva