Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Gallardo letos skončí, rozloučí se nekompromisní verzí s manuálem
18.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka zřejmě již letos definitivně ukončí výrobu modelu Gallardo, jeho labutí písní bude zvláštní model s pohonem zadních kol.
Manuální převodovky má rád každý pravověrný milovník rychlých automobilů. Očividně se však jedná o klientelu, jejíž řady řídnou, o čemž svědčí i data o prodejích italské automobilky Lamborghini - podle nich po vozech s pádly pod volantem sahá devět lidí z deseti. Postupnému vymizení vozů se třemi pedály se přesto divíme, neboť automobilka se tímto krokem zbavuje i posledních 10 procent zákazníků, kteří její vozy chtějí primárně řídit a dokážou jim dělat o poznání lepší image než klienti toužící pouze po stylu italské klasiky.
Momentálně jediným modelem Lamborghini, který manuál využívá, je stárnoucí Gallardo. To se mělo již loni dočkat svého nástupce, Italové však nakonec životní cyklus ještě o rok prodloužili. Letošek je ovšem pro tento desetiválcový klenot konečnou, pročež se Gallardo má rozloučit opravdu hardcorovým modelem. Tedy verzí, která nabídne spartánský interiér, nízkou hmotnost, pohon zadních kol a právě zmiňovanou manuální převodovku. A to dost možná jako vůbec poslední Lamborghini.
Z uvedeného se tedy dá jasně vyčíst, že nástupce „baby Lamba“ dorazí se stejnou sekvenční převodovkou, jakou dostal i Aventador. Což pro cílovou klientelu zřejmě nebude taková rána, jak bychom si mohli myslet. Dá se ale počítat s tím, že pro ostatní automobilky to bude jasný vzkaz, zvláště pro ty spadající do koncernu VW Group. Manuál tak zřejmě brzy dostane absolutního padáka i u Porsche...





Vůbec poslední model Lamborghini Gallardo bude následovat příkladu verze Valentino Balboni - dostane totiž sníženou hmotnost, pohon zadních kol a manuální převodovku
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva