Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5.9.2024 | Petr Prokopec
Už jsme si tak nějak zvykli, že nejméně skromná dealerství velmi drahých automobilových značek vznikají v Dubaji či okolí, Italové ale stále více pozornosti upínají k pro něj nadále největšímu americkému trhu. Proto je největší „prodejna” značky právě tam.
Američané milují velká auta, velké motory nebo velké čerpací stanice. Nemuselo by tedy být překvapivé, když v USA vznikne také světově největší showroom nějaké automobilky na světě, ale překvapivé to je. V případě velmi drahých značek si značky obvykle potrpí na hýčkání zámožné arabské, popř. čínské klientely. V případě Lamborghini se ale věci mají jinak, pro Italy je dlouhodobě jasným číslem jedna právě Amerika. A tak k tamní klientele přistupují s náležitou velkorysortí.
Patrné je to to na novém dealerství značky, které bylo čerstvě otevřeno v San Antoniu v Texasu a jehož podlahová plocha je 3 716 metrů čtverečních. To je pro představu 47násobek průměrného panelákového bytu 3+1. Garáží o rozměrech 3x5 metru byste pak dovnitř napěchovali hned 248. Jinými slovy, řeč je o ještě větším monstru, než jakým je třeba jedenáctimetrový Ford F-750 vedle maličkého Fiatu 500. Což zarazí o to víc, že nabídka čítá pouhé tři modely (Urus, Temerario, Revuelto) a která ročně prodá jen zhruba 10 tisíc aut. Pokud vás tedy aktuálně napadá, že Italové vyhazují těžce vydělané peníze do luftu, asi vám to nikdo nebude mít za zlé.
Nicméně Spojené státy pro značku skutečně jsou jasně nejdůležitějším trhem, loni tam skončily zhruba tři tisícovky z celkových 10 112 prodaných aut. Kromě toho je stále větší důraz kladen na zakázkovou divizi Ad Personam, která ze zákazníků klidně dokáže vytáhnout dvojnásobek základní pořizovací ceny či ještě větší částku. Musí však lidem co nejlépe vykreslit, jak působivě bude jejich vůz pyšnící se celou řadou doplňků vypadat. A to v malém showroomu dost dobře nejde.
Stejně tak začíná firemní kasu v nemalé míře plnit oficiální merchandising. I ten je pochopitelně třeba někde vystavit, a velké dealerství je pro to jako stvořené. Lamborghini se navíc rozhodlo do něj hned na úvod nalákat pomalu veškerou americkou klientelu, neboť právě San Antonio je jedním z prvních míst, kde je možné objednat poněkud rozpačité nové Temerario. Tento nástupce modelu Huracán byl přitom před pár týdny představen v kalifornském Monterey, což znovu potvrdilo důležitost amerického trhu.
Nový showroom je již čtvrtým alokovaným v Texasu, celkově pak má Lamborghini v USA padesátku oficiálních zastoupení. To na první pohled může rovněž působit jako plýtvání, jenže letošní vývoj hraje Italům jednoznačně do karet. Za první pololetí totiž globální prodeje vzrostly o 4,1 procenta, ve Státech pak skončilo 1 637 aut. I to je samozřejmě meziroční posun, další měsíce mohou být i díky novému zastoupení v San Antoniu ještě lepší.
Aktuálně tak už jen dodáme, že dosud největší dealerství značky se skutečně nacházelo v Dubaji. Se svými 1 700 metry čtverečními však rázem působí pomalu jako špeluňka. Přitom jde o zhruba stejnou plochu, jaká je spojena s průměrným dealerstvím mainstreamové automobilky. To na ni ovšem musí umístit násobně více modelů, přičemž samo může zvládat odlifrovat ekvivalent globálního odbytu celého Lamborghini. Jisté u toho ale nejsou takové marže jako u rozzuřeného býka.





Otevření nového největšího showroomu značky si nenechal ujít ani její šéf Stephan Winkelmann, bez kterého by Lambo nikdy nebylo tak úspěšné. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejčtenější články
Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales