Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini uklidňuje: V8 turbo míří jen do Urusu, sporťákům zůstanou atmosféry
14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf italské automobilky připustil, že o rozšíření přeplňovaného čtyřlitru V8 se vedou řeči na oficiální úrovni. Do roku 2018 ovšem takové změny nehrozí.
Italská automobilka již několikrát ujišťovala, že s přeplňovanými pohonnými jednotkami pro své modely nepočítá - z příčin, které zná i Ferrari, jen je v praxi jaksi ignoruje. Vedení značky ovšem nedávno oznámilo, že se tato politika nebude týkat chystaného SUV Urus, v jehož případě již byl potvrzen čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Tato pohonná jednotka sice bude mít kořeny u koncernu VW Group, nicméně pro potřeby Lamborghini zjevně musela být alespoň minimálně přepracována, neboť Italové již uvedli, že půjde o unikátní agregát.
Tento krok pochopitelně vyvolal otázky, zda také Lamborghini nepůje cestou downsizingu a menší přeplňovaný motor nenadělí rovněž modelům Huracán a Aventador. A nejsou zcela nemístné. Sám šéf automobilky Stephan Winkelmann uvedl, že i přímo v Sant'Agatě o takové možnosti hovořili. Nakonec ale spadla ze stolu.
Dowsnizing u Huracánu a Aventadoru by totiž byl v přímém rozporu nejen s předchozími prohlášeními, ale i se zásadou značky „jeden motor v jednom voze“. I proto má „baby-Lambo“ desetiválec a vrcholný model dvanáctiválec. A Winkelmann stále trvá na tom, že pro sporťák je atmosféra optimem: „V případě supersportů jsme přesvědčeni, že atmosféricky plněné motory jsou pořád ty správné. Neříkáme, že se v budoucnu neobjeví nic, co naše dnešní motory porazí, ale dokud zde nebude nic lepšího, co nebude lepší než atmosférické V10 a V12 - zejména v případě zvuku a chování v nižších otáčkách - budeme se jich držet,” konstatoval šéf Lamborgini.
Příjemná slova, nejsme si ale jisti, jak dlouho budou platit. Máme obavu, že jakmile majitele sportovních Lamaborghini někde na dálnici předjede Urus s přeplňovaným motorem V8 snadno upraveným na tisícikoňový výkon, začne volání po přeplňování sílit. A Italové budou mít problém hlas svých zákazníků ignorovat...

Produkční verze SUV Urus se ukázala na nové ilustraci
Zdroj: Autocar, Ilustrace: Omni Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva