Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry

Podle Italů nejsou přeplňované motory pro supersporty ideálem. Připouští však, že jednou přijde den, kdy atmosféry budou překonané.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry

10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle Italů nejsou přeplňované motory pro supersporty ideálem. Připouští však, že jednou přijde den, kdy atmosféry budou překonané.

V našem včerejším článku o produkční verzi Lamborghini Urus jsme se lehce dotkli pohonných jednotek tohoto modelu. Ačkoliv prozatím žádný agregát nebyl potvrzen, spekuluje se také o příchodu přeplňovaného motoru. V historii firmy by se jednalo o nemalý mezník, všechny vozy vyprodukované od založení značky v roce 1963 dostaly atmosférickou pohonnou jednotku.

Podle šéfa značky Stephana Winkelmanna jsou přitom takové agregáty „nejlepšími motory pro supersporty na trhu, a to v rámci dynamiky i zvuku. Dokud se tedy nezjeví něco lepšího, zůstaneme u nich.“ Máme tedy potvrzeno, že příchodu turbodmychadel či kompresorů pod kapotu vozů jako Aventador či Huracán se nemusíme obávat. Tedy alespoň prozatím, změna ale jistě časem přijde.

„Neustále hledáme alternativy. Neustále zkoušíme, jak motory udělat lepšími. Jednou tedy možná přijde den, kdy turba představíme. V takové chvíli však musí být přeplňované pohonné jednotky lepší než ty atmosférické,“ dodává Winkelmann. Je však třeba dodat, že ve svém postoji je de facto zcela osamocený, neboť již i Ferrari pracuje s turbodmychadly a McLaren ani atmosféry nenabízí.

Vyvstává však otázka, zda náhodou Lamborghini nakonec neudělá ústupek a zvažovaný přeplňovaný agregát určený pro Urus nakonec nezamíří i do sportovních modelů. Winkelmann ovšem naznačuje, že „motory pro SUV mají větší zdvih, proto by musely být přepracovány. Navíc jsou obvykle uloženy vpředu, takže by muselo dojít k jejich převrácení. A nejsem si jist, že takový krok by dával smysl.“

Mohlo by se tedy zdát, že Lamborghini ukazuje ochráncům bojovníkům proti CO2 vztyčený prostředníček, nicméně opak je pravdou. Italové totiž nedávno otevřeli novou továrnu Trigeneration Plant, která bude vyrábět elektřinu na bázi zemního plynu. Díky tomu se ročně sníží emise CO2 firmy o 820 tun, v roce 2017 s přechodem na biopalivo pak dokonce toto číslo naroste na 5 600 tun ročně.

Tím ovšem snahy Lamborghini o „zazelenění“ planety nekončí. Automobilka totiž dále instalovala na 15 000 metrech čtverečných solární panely, které její karbonovou stopu sníží o dalších tisíc tun CO2 ročně. Svým způsobem bychom tedy mohli říci, že výrobce supersportů pomalu ani žádná turba či plug-in hybridy nepotřebuje. Brusel však bohužel na tyto věci okolo nehledí a soustředí se na emise produkované přímo za jízdy.


Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 1 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 01Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 2 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 02Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 3 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 03Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 4 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 04Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 5 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 05Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 6 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 06Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 7 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 07Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 8 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 08Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 9 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 09Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 10 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 10Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 11 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 11Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 12 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 12Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 13 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 13Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 14 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 14Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 15 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 15Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 16 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 16Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 17 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 17Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 18 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 18Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry - 19 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 19
Pro Lamborghini jsou momentálně atmosférické motory to nejlepší, čím mohou supersporty vybavit. Značka však připouští, že doba přeplňování jednou přijde

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.