Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry
10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Italů nejsou přeplňované motory pro supersporty ideálem. Připouští však, že jednou přijde den, kdy atmosféry budou překonané.
V našem včerejším článku o produkční verzi Lamborghini Urus jsme se lehce dotkli pohonných jednotek tohoto modelu. Ačkoliv prozatím žádný agregát nebyl potvrzen, spekuluje se také o příchodu přeplňovaného motoru. V historii firmy by se jednalo o nemalý mezník, všechny vozy vyprodukované od založení značky v roce 1963 dostaly atmosférickou pohonnou jednotku.
Podle šéfa značky Stephana Winkelmanna jsou přitom takové agregáty „nejlepšími motory pro supersporty na trhu, a to v rámci dynamiky i zvuku. Dokud se tedy nezjeví něco lepšího, zůstaneme u nich.“ Máme tedy potvrzeno, že příchodu turbodmychadel či kompresorů pod kapotu vozů jako Aventador či Huracán se nemusíme obávat. Tedy alespoň prozatím, změna ale jistě časem přijde.
„Neustále hledáme alternativy. Neustále zkoušíme, jak motory udělat lepšími. Jednou tedy možná přijde den, kdy turba představíme. V takové chvíli však musí být přeplňované pohonné jednotky lepší než ty atmosférické,“ dodává Winkelmann. Je však třeba dodat, že ve svém postoji je de facto zcela osamocený, neboť již i Ferrari pracuje s turbodmychadly a McLaren ani atmosféry nenabízí.
Vyvstává však otázka, zda náhodou Lamborghini nakonec neudělá ústupek a zvažovaný přeplňovaný agregát určený pro Urus nakonec nezamíří i do sportovních modelů. Winkelmann ovšem naznačuje, že „motory pro SUV mají větší zdvih, proto by musely být přepracovány. Navíc jsou obvykle uloženy vpředu, takže by muselo dojít k jejich převrácení. A nejsem si jist, že takový krok by dával smysl.“
Mohlo by se tedy zdát, že Lamborghini ukazuje ochráncům bojovníkům proti CO2 vztyčený prostředníček, nicméně opak je pravdou. Italové totiž nedávno otevřeli novou továrnu Trigeneration Plant, která bude vyrábět elektřinu na bázi zemního plynu. Díky tomu se ročně sníží emise CO2 firmy o 820 tun, v roce 2017 s přechodem na biopalivo pak dokonce toto číslo naroste na 5 600 tun ročně.
Tím ovšem snahy Lamborghini o „zazelenění“ planety nekončí. Automobilka totiž dále instalovala na 15 000 metrech čtverečných solární panely, které její karbonovou stopu sníží o dalších tisíc tun CO2 ročně. Svým způsobem bychom tedy mohli říci, že výrobce supersportů pomalu ani žádná turba či plug-in hybridy nepotřebuje. Brusel však bohužel na tyto věci okolo nehledí a soustředí se na emise produkované přímo za jízdy.
Pro Lamborghini jsou momentálně atmosférické motory to nejlepší, čím mohou supersporty vybavit. Značka však připouští, že doba přeplňování jednou přijde
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 11 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva