Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný

Italové mají pocit, že 700 koní je na dvě kola příliš. Koenigsegg One:1 či Hennessey Venom GT jich ale na jedné nápravě nabízí dvakrát více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný

11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný

/

Foto: Lamborghini

Italové mají pocit, že 700 koní je na dvě kola příliš. Koenigsegg One:1 či Hennessey Venom GT jich ale na jedné nápravě nabízí dvakrát více.

Italská automobilka nedávno odhalila nový model Huracán LP570-2, který se pyšní pouze jednou hnanou nápravou, a to samozřejmě tou zadní. Celý svět se tak okamžitě začal ptát, zda se stejnou kúrou může počítat rovněž větší Aventador. Odpověď šéfa vývoje Maurizia Reggianiho ovšem potenciální zájemce nepotěší, na tovární model si totiž mohou nechat zajít chutě. „Aventador může být pouze čtyřkolkou, neboť má příliš velký výkon a točivý moment. A takovou porci je možné zvládnout pouze s pohonem čtyř kol.“

Na jednu stranu lze přitom daná slova pochopit, Aventador není zrovna slabé auto a pohon všech kol jeho výkon jistě na silnici přenese lépe. Na druhou stranu tu ale máme třeba Koenigsegg One:1 nebo Hennessey Venom GT, tedy vozy totožné koncepce, které se ve srovnání s Lamborghini Aventador mohou pochlubit dokonce dvojnásobným výkonem, a přesto jim stačí pouze jedna hnaná náprava. Navíc jde o vozy s přeplňovanými motory, kde je otázka točivého momentu resp. výkonu v nižších a středních otáčkách ještě naléhavější. A aby toho nebylo málo, americká reinterpretace britského Lotusu navíc veškerý výkon přenáší přes manuál, což je ještě obdivuhodnější.

Vysvětlení Lamborghini tedy není příliš přesvědčivé, však je tu i spousta jiných aut od LaFerrari po McLaren P1, které mají výkon kdesi mezi Aventadorem a dvěma výše zmíněnými bijci a přesto používají pouze pohon zadních kol. A znovu nikoli neúspěšně - v nejednom klání McLaren P1 zdolal Porsche 918 Spyder, které je právě čtyřkolkou. Reggianiho slova se tedy zdají být na vodě, reálný důvod bude jinde. Spekulovat můžeme dlouho, ale cokoli od toho, že Italové jakožto malá automobilka s omezeným rozpočtem nemají jednoduše na vývoj takového modelu kapacity, až po prosté vyřčení, že pohon 4x4 je součást jejich aktuální DNA, by se poslouchalo lépe.

Ať tedy v budoucnu vzniknou jakékoliv další varianty Aventadoru, systém pohonu všech kol bude přítomen u každé z nich. To samé platí také o chystaném SUV Urus, které by dle slov šéfa automobilky Stephana Winkelmanna bylo s jednou poháněnou nápravou jen jakousi „náhražkou“, jež by postrádala pravé off-roadové schopnosti, po kterých prý zákazníci Lamborghini touží.

Dodat pak již můžeme jen tolik, že Huracán byl od počátku vývoje výjimkou, v jejímž případě nebylo přepřáhnutí na pohon zadních kol problémem. Tedy až na fakt, že Italové museli snížit výkon desetiválce na 580 koní - i původních 610 by bylo na jednu nápravu moc. Ani tomu jsme nevěřili, a to nejen proto, že u Švédů nebo „toho pána z Texasu“ to nesnáz není...


Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 1 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 01Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 2 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 02Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 3 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 03Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 4 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 04Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 5 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 05Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 6 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 06Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 7 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 07Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 8 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 08Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 9 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 09Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 10 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 10Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 11 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 11Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 12 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 12Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 13 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 13Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 14 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 15Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 15 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 16Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 16 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 17Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný - 17 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 18
Aventador je prý na pohon jedné nápravy příliš výkonný. Také máte pocit, že vysvětlení Lamborghini je poněkud na vodě?

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.