Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari vs. P1 vs. 918 potřetí: v Portimao bylo zase leccos jinak
20.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Také Chris Harris srovnal hybridní hypertrio a přizval si k tomu i Tiffa Needela a Marina Franchittiho. Jak to dopadlo v Portimao?
Také toto srovnání začíná slovy o tom, že už to vypadalo, že k němu nikdy nedojde, ale nakonec k němu došlo. Jenže není jediné a jistě nebude náhodou, že je to od včera v řádu jednotek hodin už třetí podobné video, které „Svatou trojici” hypersportů - tedy Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder - nějak srovnává.
Jako první uzavřel svůj třídílný test Paul Bailey a pokud bychom měli určit jeho celkové pořadí, pak po vítězství ve sprintu na 300 km/h a na okruhu v Silverstone patří primát McLarenu. Za něj bychom mohli zařadit Porsche dominující ve 400metrovém klání a na okruhu bylo druhé. Na posledním místě by pak skončilo Ferrari s pouze jedním druhý místem v akceleraci 0-300 km/h.
Libůstka Alejandra Salomona, který k trojici přidal i Bugatii Veyron SS a Pagani Huayra vyzněla trochu jinak. Tedy pro Ferrari dopadla podobně, i to stačilo pouze na Veyron a Huayru, jinak se o první příčku praly opět P1 a 918. Tentokrát ovšem vítězně pro Porsche, které bylo nejrychlejší ve sprintu i na okruhu.
Třetí srovnání pustil krátce nato do světa Chris Harris. Ten vozy porovnal na portugalském okruhu v Portimao a na menší sprint došlo též. Výsledek jeho práce má stopáž 52 minut, které na jednu stranu stojí za zhlédnutí, na druhou ale nejsou tím pravým pro ty, které zajímají hlavně výsledky. A tak vám je prozradíme - pokud chcete být překvapeni, přeskočte z toho místa rovnou na video.
Harris jednak rozebírá, že Ferrari a McLaren bojovaly před testem hlavně o to, který vůz použije jaké pneumatiky. To je logické, jde o natolik zásadní část vozu, že může změnit čas na klidně o sekundy (a jak může na videu vidět, také mění), a tak nakonec na obě auta byly nazuty stejné pirellky. Porsche - jako obvykle - neřešilo nic a dodalo auto se standardními Micheliny.
První částí je hned bitva o nejlepší okruhový čas, který pro sebe nakonec získá McLaren těsně před 918, Ferrari zůstalo opět poslední. Je to pro Italy nepříjemné, ale zajímavé nejsou jen časy, které se nakonec liší minimálně. Podívejte se, jak ohromný je rozdíl v projevu jednotlivých aut - 918 je chladně stabilní až za hrob, P1 vedle něj působí neuvěřitelně rozevlátě. A také je vidět, jak velký mají zadokolky problém přenést výkon třeba už jen na docela tupém horizontu, kde se auta trochu nadlehčí.
Pak dojde i na kratší sprint s jasným vítězem (918), společné řádění Harrise, Needela a Franchittiho a slovní srovnání všech aut, které hovoří opět o minimálních rozdílech. Na jiném okruhu tak zřejmě bude zase leccos jinak... Nejen proto stojí vše za zhlédnutí - některé pasáže můžete spatřit v galerii, všechny pak na přiloženém videu, „kouře a rámusu” je v něm vážně spousta...
Harrisovo srovnání hybridního tria je zatím obrazově nejdůkladnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva