Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš
19.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Svatá trojice hypersportů se střetla už dvakrát a vždy skončilo poslední Ferrari. Co třetí pokus?
Ještě donedávna se zdálo, že k přímému srovnání třech nejlepších hybridních sporťáků světa nikdy nedojde a vrcholem bude nepřímé srovnání dynamiky, ke kterému Ferrari ve slabé chvilce svolilo. Na pokusu o přímou konfrontaci si vylámal zuby i Top Gear a za viníka označoval právě italskou automobilku, která si vymýšlela možné i nemožné podmínky pro to, kdy a jak jeho klon se zbytkem celé trojice bude možné porovnat.
Viděli jsme řadu srovnání dvojice těchto aut, ale musel to být až Paul Bailey, majitel všech tří vozů, který se nějak u Ferrari domohl svolení takové srovnání udělat. Považujte podobná omezení toho, co můžete dělat s autem, která si za desítky milionů koupíte, za zvláštní, svět Ferrari ale je zvláštní. Buď jak buď, od té chvíle jako by se s těmito trojtesty roztrhl pytel.
O slovo se v této věci přihlásil i Jeremy Clarkson a vlastní srovnání nachystal i Alejandro Solomon, který navíc přizval Veyron a Huayru. Nejdále je s ním ale právě Bailey, který už nám ukázal, jak si proti sobě tyto vozy vedou na okruhu i kdo je nejlepší na 400 metrech. Celé klání má ale tři části a tato je třetí z nich - akcelerace z 0 na 300 km/h na delší letištní ploše.
Můžete se ptát, jaký je rozdíl mezi zrychlením a zrychlením, ten tady ale je a ne malý. Že nějaký vůz akceleruje skvěle na čtvrtmíli ještě neznamená, že je na tom stejně dobře i na násobně delší trati. V krátkých sprintech má jasně výhodu Porsche 918 s pohonem všech kol a velkým elektromotorem, přesně to samé jej ale bude na delší trati brzdit - baterkám dojde šťáva, vůz ale zatěžují pořád a pohon 4x4 vám ve 200 km/h také není moc platný.
Nebudeme tentokrát chodit kolem horké kaše - zatímco na krátkém sprintu 918 válela, tady je poslední. Ještě do nějakých 230 km/h vládne i tomuto klání, pak se ale její rychle pozice rychle změní až na poslední. Jak to? Zřejmě právě tehdy úplně nebo do značné míry vypadnou ze hry akumulátory a jimi hnané elektromotory a nejslabší benzinový pohon z celé trojice už vozu na víc nestačí.
A jak si vede zbylá dvojka? Je tohle konečně šance, kde Ferrari osvědčí svou výhodu v podobě nejlepšího poměru výkonu a hmotnosti? Na to už se podívejte sami, odpovědi vám dá buď přiložená galerie s velmi podrobnou dokumentací akcelerace všech vozů. nebo samotné video...
Jak vidno, Ferrari ani tentokrát své akcie nepotvrdilo, jakkoli si vedo lépe než v předchozích kláních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch