Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari ztratilo zákazníka. Už nechtěl dokola připlácet, aby dostal limitovaný vůz
22.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Také novou F12tdf, získá jen člověk, který Italům zaplatí nejvíce. Někteří zákazníci už to snášet nechtějí.
V případě aut z různých limitovaných edic by mělo platit, že „kdo dřív přijde, ten dřív bere”. Jenže v případě Ferrari za di Montezemolovy éry platilo spíše „bere jen ten, kdo zaplatí nejvíc”. Ani závazně objednané auto a složená záloha neznamenala, že např. model 458 Speciale skutečně také dostanete - přednost měli ti, kteří si na své auto objednali co nejvíc příplatků, které mohou dosahovat až neuvěřitelných cen.
Tyto praktiky, spolu s omezením produkce na 7 tisíc aut ročně, ovšem fungovaly takovým způsobem, že Ferrari bylo mimořádně ziskové. Některým zákazníkům se to nelíbilo, ale většina jich byla ochotna zaplatit cokoliv, aby své nové a něčím výjimečné Ferrari dostali. Tyhle způsoby měly s di Montezemolovým odchodem pomalu skončit, ale není tomu tak.
U nového Ferrari F12tdf se stejný přístup objevuje znovu, jak uvádí Dhiaa Al-Essa, syn arabského miliardáře a zákazník značky. Měl zájem o tento stroj, který je produkcí limitován na 799 kusů, ovšem u Ferrari mu jej odmítli prodat, že prý je vyprodáno. Jeho situace ale není beznadějná, prý stačí zaplatit 50 tisíc Eur (1,3 milionu korun) navíc a získá vůz té či oné osoby, která je jinak v pořadí před ním.
To je stále stejný mechanismus a je pochopitelně otázkou, jestli taková jiná osoba vůbec existuje. Ferrari se prostě může jen snažit dostat maximum peněz ze zákazníků, pro které podobné částky neznamenají mnoho a Al-Essa si to očividně myslí.
„Vědí, že můžete zaplatit víc,” píše Al-Essa na svém facebookovém profilu s tím, že připlatit sice může, ale kolikrát ještě to bude třeba? Údajně značka Ferrari využívá fiktivních poptávek jiných ve svůj finanční prospěch. A podobné to prý bylo s modelem LaFerrari. Al-Essa, jinak fanoušek Ferrari, ze znechucení místo F12tdf objednal Lamborghini Aventador SV a McLaren 675 LT Spider a žádné Ferrari už nechce. Brzy mu prý dorazí 488 GTB, ale hned jej prodá a zůstane věrný Lamborghini a McLarenu - tyto značky prý s prodejem svých aut takové drahoty nedělají a nechovají se, jako by jejich stroje byly těmi jedinými na světě.
„Ferrari toho nenechá, když se zákazníci podřídí,” pokračuje Al-Essa. Ovšem aby se něco změnilo, museli by skoro všichni odmítnout přistoupit na tyto podmínky, což je krajně nepravděpodobné. A odboj jedinců, jako je Al-Essa, bude v prvé řadě znamenat jen to, že v jeho garáži nebude F12tdf stát. Přesto není zbytečný a nejen proto, že může strhnout další potenciální zákazníky. Už samotná medializace tohoto případu nebude Ferrari příjemná, zvláště teď, když se jeho akcie obchodují na burze...













Automobilce Ferrari se moc nechce normálně prodávat speciální modely (na snímcích F12tdf)
Zdroj: Dhiaa Al-Essa@Facebook přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Supersportech na čele Bo Bendsneyder, 17. Vostatek včera 12:12
- Dominance Ducati, Toprak a Rea crash; na čele Bulega před Iannonem včera 11:55
- Kymco Sky Town 125i ABS: malý městský skútr včera 11:20
- Úvod MS-Superbike 2025 na Phillip Islandu: 24 motocyklů 16.2.2025
- Bratři Feiglovi v IDM s německou podporou 15.2.2025
Nejnovější články
Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
před 37 minutamiNová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
před 2 hodinamiExpert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
včeraDacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
včeraDalší majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva