Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12
13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
F12tdf připomíná Tour de France, o cyklistiku tu ale nejde. Za tento stroj šlape vyladěný V12 starající se pouze o 1 415 kg „živé váhy”.
Když se řekne Tour de France, většině lidí se vybaví nejslavnější cyklistický závod na světě. Ovšem v 50. a 60. letech se jezdily také závody automobilů, zvané Tour de France, a Ferrari jim dominovalo s vozy 250 GT Berlinetta. Právě tohle spojení dalo vzniknout nové limitované edici Ferrari F12berlinetta, nazvané F12tdf.
Právě tím je žlutý vůz na fotkách. Kde v marketingovém oddělení vzali tahle tři písmena, každému jistě dojde. Ovšem marketing není to jediné, co za tímhle autem stojí; napilno měli také motoráři, kteří z šestilitrového atmosférického dvanáctiválce F140 FC dostali trochu výkonu navíc; samozřejmě stále bez použití přeplňování.
Přibylo 40 koní a 15 Nm, takže motor nabídne 780 koní v 8 500 otáčkách a 705 Nm v 6 750 ot/min. To znamená, že se zlepšilo i zrychlení na stovku, konkrétně o dvě desetinky na 2,9 vteřiny, a maximálka je „přes 340 km/h”, jak uvádí Ferrari. A asi to bude hodně přes 340, s ohledem na výkon vozu. A ovšem, rychlosti jistě pomohlo také širší použití karbonu, oholení interiéru a nahrazení kůže alcantarou, mimo jiné, což znamenalo snížení hmotnosti. Se správnými příplatky, dále vůz odlehčujícími, je prý suchá váha 1 415 kg.
Nové jsou také brzdy, najdeme tu jednodílné třmeny z LaFerrari a samozřejmě karbonové kotouče, které vůz zastaví ze 100 km/h na pouhých 30,5 metrech a ze 200 km/h údajně na 121 metrech. Také standardní převodovku nahradila její nová verze, která má kratší převody a řadí rychleji. Stále to je samozřejmě dvouspojka, očekávat tu manuál by bylo bláhové.
Podstatnou novinkou je také systém Virtual Short Wheelbase. Ten natáčí zadní kola a zajišťuje stabilitu ve vysokých rychlostech, kdy odstraňuje přirozenou tendenci k přetáčivosti, kterou se vyznačuje standardní F12berlinetta. Naopak v nízkých rychlostech dopřává F12 více agility. Vůz tak má být ve výsledku „extrémně agilní a silný”, jak říká Ferrari, ale také ho mají zvládnout „méně expertní řidiči”. Kolo na Fioranu trvá F12tdf méně než 1 minutu a 21 vteřin, ale určitě ne s „méně expertním” pilotem.
A konečně, bodykit, který je podřízen funkci spíš než designu a je to na něm trochu vidět. Je tu nový přední nárazník, delší a větší zadní spoiler, větší otvory po stranách čelního skla k směrování vzduchu kolem boků auta a nové otvory k odvětrávání podběhů. Výsledkem je o 30 % lepší přítlak oproti F12berlinettě a dvojnásobná aerodynamická efektivita.
Máte-li o tento stroj zájem, doporučujeme rychle sáhnout po telefonu, protože vznikne jen 799 kusů a nepočítejte s tím, že by v Maranellu zapomněli přestat vyrábět jako u F40. Cena není známa, ale i tak se dá očekávat velký zájem ze strany sběratelů.
Ferrari F12tdf neskrývá, že je rychlejší než F12berlinetta... a skoro cokoliv jiného na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 6 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejčtenější články
- V Rusku vyvinuli úplně nový spalovací motor. Jdou tak proti běhu dějin, svět aut jím ale nezmění
8.4.2024 - BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024 - Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024 - Už i v Evropě. Krachující Fisker v zoufalosti zlevnil všechna auta o 507 tisíc Kč, koupit je není problém ani pro Čechy
9.4.2024 - The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva