Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12

F12tdf připomíná Tour de France, o cyklistiku tu ale nejde. Za tento stroj šlape vyladěný V12 starající se pouze o 1 415 kg „živé váhy”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12

13.10.2015 | Marek Bednář | 11 příspěvků

Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12

/

F12tdf připomíná Tour de France, o cyklistiku tu ale nejde. Za tento stroj šlape vyladěný V12 starající se pouze o 1 415 kg „živé váhy”.

Když se řekne Tour de France, většině lidí se vybaví nejslavnější cyklistický závod na světě. Ovšem v 50. a 60. letech se jezdily také závody automobilů, zvané Tour de France, a Ferrari jim dominovalo s vozy 250 GT Berlinetta. Právě tohle spojení dalo vzniknout nové limitované edici Ferrari F12berlinetta, nazvané F12tdf.

Právě tím je žlutý vůz na fotkách. Kde v marketingovém oddělení vzali tahle tři písmena, každému jistě dojde. Ovšem marketing není to jediné, co za tímhle autem stojí; napilno měli také motoráři, kteří z šestilitrového atmosférického dvanáctiválce F140 FC dostali trochu výkonu navíc; samozřejmě stále bez použití přeplňování.

Přibylo 40 koní a 15 Nm, takže motor nabídne 780 koní v 8 500 otáčkách a 705 Nm v 6 750 ot/min. To znamená, že se zlepšilo i zrychlení na stovku, konkrétně o dvě desetinky na 2,9 vteřiny, a maximálka je „přes 340 km/h”, jak uvádí Ferrari. A asi to bude hodně přes 340, s ohledem na výkon vozu. A ovšem, rychlosti jistě pomohlo také širší použití karbonu, oholení interiéru a nahrazení kůže alcantarou, mimo jiné, což znamenalo snížení hmotnosti. Se správnými příplatky, dále vůz odlehčujícími, je prý suchá váha 1 415 kg.

Nové jsou také brzdy, najdeme tu jednodílné třmeny z LaFerrari a samozřejmě karbonové kotouče, které vůz zastaví ze 100 km/h na pouhých 30,5 metrech a ze 200 km/h údajně na 121 metrech. Také standardní převodovku nahradila její nová verze, která má kratší převody a řadí rychleji. Stále to je samozřejmě dvouspojka, očekávat tu manuál by bylo bláhové.

Podstatnou novinkou je také systém Virtual Short Wheelbase. Ten natáčí zadní kola a zajišťuje stabilitu ve vysokých rychlostech, kdy odstraňuje přirozenou tendenci k přetáčivosti, kterou se vyznačuje standardní F12berlinetta. Naopak v nízkých rychlostech dopřává F12 více agility. Vůz tak má být ve výsledku „extrémně agilní a silný”, jak říká Ferrari, ale také ho mají zvládnout „méně expertní řidiči”. Kolo na Fioranu trvá F12tdf méně než 1 minutu a 21 vteřin, ale určitě ne s „méně expertním” pilotem.

A konečně, bodykit, který je podřízen funkci spíš než designu a je to na něm trochu vidět. Je tu nový přední nárazník, delší a větší zadní spoiler, větší otvory po stranách čelního skla k směrování vzduchu kolem boků auta a nové otvory k odvětrávání podběhů. Výsledkem je o 30 % lepší přítlak oproti F12berlinettě a dvojnásobná aerodynamická efektivita.

Máte-li o tento stroj zájem, doporučujeme rychle sáhnout po telefonu, protože vznikne jen 799 kusů a nepočítejte s tím, že by v Maranellu zapomněli přestat vyrábět jako u F40. Cena není známa, ale i tak se dá očekávat velký zájem ze strany sběratelů.


Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 1 - ferrari F12tdf oficialni 01Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 2 - ferrari F12tdf oficialni 02Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 3 - ferrari F12tdf oficialni 03Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 4 - ferrari F12tdf oficialni 04Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 5 - ferrari F12tdf oficialni 05Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 6 - ferrari F12tdf oficialni 06Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 7 - ferrari F12tdf oficialni 07Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 8 - ferrari F12tdf oficialni 08Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 9 - ferrari F12tdf oficialni 09Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 10 - ferrari F12tdf oficialni 10Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 11 - ferrari F12tdf oficialni 11Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 12 - ferrari F12tdf oficialni 12Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 13 - ferrari F12tdf oficialni 13
Ferrari F12tdf neskrývá, že je rychlejší než F12berlinetta... a skoro cokoliv jiného na světě

Marek Bednář

Diskuze 11 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše