Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12

F12tdf připomíná Tour de France, o cyklistiku tu ale nejde. Za tento stroj šlape vyladěný V12 starající se pouze o 1 415 kg „živé váhy”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12

13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

F12tdf připomíná Tour de France, o cyklistiku tu ale nejde. Za tento stroj šlape vyladěný V12 starající se pouze o 1 415 kg „živé váhy”.

Když se řekne Tour de France, většině lidí se vybaví nejslavnější cyklistický závod na světě. Ovšem v 50. a 60. letech se jezdily také závody automobilů, zvané Tour de France, a Ferrari jim dominovalo s vozy 250 GT Berlinetta. Právě tohle spojení dalo vzniknout nové limitované edici Ferrari F12berlinetta, nazvané F12tdf.

Právě tím je žlutý vůz na fotkách. Kde v marketingovém oddělení vzali tahle tři písmena, každému jistě dojde. Ovšem marketing není to jediné, co za tímhle autem stojí; napilno měli také motoráři, kteří z šestilitrového atmosférického dvanáctiválce F140 FC dostali trochu výkonu navíc; samozřejmě stále bez použití přeplňování.

Přibylo 40 koní a 15 Nm, takže motor nabídne 780 koní v 8 500 otáčkách a 705 Nm v 6 750 ot/min. To znamená, že se zlepšilo i zrychlení na stovku, konkrétně o dvě desetinky na 2,9 vteřiny, a maximálka je „přes 340 km/h”, jak uvádí Ferrari. A asi to bude hodně přes 340, s ohledem na výkon vozu. A ovšem, rychlosti jistě pomohlo také širší použití karbonu, oholení interiéru a nahrazení kůže alcantarou, mimo jiné, což znamenalo snížení hmotnosti. Se správnými příplatky, dále vůz odlehčujícími, je prý suchá váha 1 415 kg.

Nové jsou také brzdy, najdeme tu jednodílné třmeny z LaFerrari a samozřejmě karbonové kotouče, které vůz zastaví ze 100 km/h na pouhých 30,5 metrech a ze 200 km/h údajně na 121 metrech. Také standardní převodovku nahradila její nová verze, která má kratší převody a řadí rychleji. Stále to je samozřejmě dvouspojka, očekávat tu manuál by bylo bláhové.

Podstatnou novinkou je také systém Virtual Short Wheelbase. Ten natáčí zadní kola a zajišťuje stabilitu ve vysokých rychlostech, kdy odstraňuje přirozenou tendenci k přetáčivosti, kterou se vyznačuje standardní F12berlinetta. Naopak v nízkých rychlostech dopřává F12 více agility. Vůz tak má být ve výsledku „extrémně agilní a silný”, jak říká Ferrari, ale také ho mají zvládnout „méně expertní řidiči”. Kolo na Fioranu trvá F12tdf méně než 1 minutu a 21 vteřin, ale určitě ne s „méně expertním” pilotem.

A konečně, bodykit, který je podřízen funkci spíš než designu a je to na něm trochu vidět. Je tu nový přední nárazník, delší a větší zadní spoiler, větší otvory po stranách čelního skla k směrování vzduchu kolem boků auta a nové otvory k odvětrávání podběhů. Výsledkem je o 30 % lepší přítlak oproti F12berlinettě a dvojnásobná aerodynamická efektivita.

Máte-li o tento stroj zájem, doporučujeme rychle sáhnout po telefonu, protože vznikne jen 799 kusů a nepočítejte s tím, že by v Maranellu zapomněli přestat vyrábět jako u F40. Cena není známa, ale i tak se dá očekávat velký zájem ze strany sběratelů.


Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 1 - ferrari F12tdf oficialni 01Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 2 - ferrari F12tdf oficialni 02Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 3 - ferrari F12tdf oficialni 03Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 4 - ferrari F12tdf oficialni 04Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 5 - ferrari F12tdf oficialni 05Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 6 - ferrari F12tdf oficialni 06Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 7 - ferrari F12tdf oficialni 07Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 8 - ferrari F12tdf oficialni 08Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 9 - ferrari F12tdf oficialni 09Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 10 - ferrari F12tdf oficialni 10Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 11 - ferrari F12tdf oficialni 11Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 12 - ferrari F12tdf oficialni 12Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12 - 13 - ferrari F12tdf oficialni 13
Ferrari F12tdf neskrývá, že je rychlejší než F12berlinetta... a skoro cokoliv jiného na světě

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.