Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klientelu Maserati zjevně přitahuje typ motoru, který dříve nebyl k mání. Proto nakonec bylo za první čtyři měsíce prodáno téměř 2 000 vozů.
V minulém týdnu jsme se věnovali hlavně plánům Sergia Marchionneho, které ovšem investory vrhly spíše do nejistoty, než že by je naplnily optimismem. TO může znít paradoxně, neboť šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles s ničím jiným než právě s růstem a ziskem v příštích pěti letech nepočítá. Trochu však přitom pozapomíná na fakt, že kupříkladu taková Alfa Romeo může jen sotva pomýšlet na pětinásobné navýšení prodejů, pokud její reputace ve světě bude taková, jaká je.
Stejně tak lze pozdvihnout obočí i nad růstem, jehož má dosáhnout Maserati. Značka s trojzubcem ve znaku by totiž podle současných plánů měla v roce 2018 prodávat 75 tisíc nových aut, což zní jako utopie. A to dokonce i ve světle úspěchů loňského roku, kdy registrováno bylo 15 400 exemplářů, nebo toho letošního.
Během prvních čtyř měsíců roku 2014 se totiž Maserati sice povedlo navýšit své evropské prodeje o 420 procent, ve výsledku však stále hovoříme jen o 1 837 kusech. Na druhou stranu, 507 exemplářů připadá na měsíc duben (meziroční nárůst o 333 %), z čehož je vidět vzestupná tendence přinejmenším v absolutních číslech. Nejsme si však jisti, že značce toto tempo vydrží.
Je totiž třeba zmínit, že mluvíme o trhu sportovních a luxusních vozů, který do značné míry kopíruje tržby hollywoodských trháků. Ty přitom během prvního víkendu „trhnou“ třebas i 160 milionů dolarů (cca 3,2 mld. Kč), během druhého však evidují i 80procentní pokles tržeb. To samé tedy může potkat i Maserati, až se movitá klientela nasytí.
Je však možné, že italský trojzubec bude v tomto ohledu větší trvalkou, přece jen evropští zájemci sahají hlavně po dieselových motorech, které dříve v nabídce nebyli. Je tak možné, že ještě nějaký ten měsíc budeme rostoucí prodeje evidovat, díky čemuž by letos mohla padnout i meta 20 tisíc registrací.









Maserati prodává v Evropě modely Ghibli a Quattroporte hlavně s dieselovými motory, jež dříve nebyly k mání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 59 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    