Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klientelu Maserati zjevně přitahuje typ motoru, který dříve nebyl k mání. Proto nakonec bylo za první čtyři měsíce prodáno téměř 2 000 vozů.
V minulém týdnu jsme se věnovali hlavně plánům Sergia Marchionneho, které ovšem investory vrhly spíše do nejistoty, než že by je naplnily optimismem. TO může znít paradoxně, neboť šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles s ničím jiným než právě s růstem a ziskem v příštích pěti letech nepočítá. Trochu však přitom pozapomíná na fakt, že kupříkladu taková Alfa Romeo může jen sotva pomýšlet na pětinásobné navýšení prodejů, pokud její reputace ve světě bude taková, jaká je.
Stejně tak lze pozdvihnout obočí i nad růstem, jehož má dosáhnout Maserati. Značka s trojzubcem ve znaku by totiž podle současných plánů měla v roce 2018 prodávat 75 tisíc nových aut, což zní jako utopie. A to dokonce i ve světle úspěchů loňského roku, kdy registrováno bylo 15 400 exemplářů, nebo toho letošního.
Během prvních čtyř měsíců roku 2014 se totiž Maserati sice povedlo navýšit své evropské prodeje o 420 procent, ve výsledku však stále hovoříme jen o 1 837 kusech. Na druhou stranu, 507 exemplářů připadá na měsíc duben (meziroční nárůst o 333 %), z čehož je vidět vzestupná tendence přinejmenším v absolutních číslech. Nejsme si však jisti, že značce toto tempo vydrží.
Je totiž třeba zmínit, že mluvíme o trhu sportovních a luxusních vozů, který do značné míry kopíruje tržby hollywoodských trháků. Ty přitom během prvního víkendu „trhnou“ třebas i 160 milionů dolarů (cca 3,2 mld. Kč), během druhého však evidují i 80procentní pokles tržeb. To samé tedy může potkat i Maserati, až se movitá klientela nasytí.
Je však možné, že italský trojzubec bude v tomto ohledu větší trvalkou, přece jen evropští zájemci sahají hlavně po dieselových motorech, které dříve v nabídce nebyli. Je tak možné, že ještě nějaký ten měsíc budeme rostoucí prodeje evidovat, díky čemuž by letos mohla padnout i meta 20 tisíc registrací.









Maserati prodává v Evropě modely Ghibli a Quattroporte hlavně s dieselovými motory, jež dříve nebyly k mání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 10 hodinamiFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Slavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
před 5 hodinamiProdeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
před 6 hodinamiMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
před 8 hodinamiZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
před 9 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva