Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda MX-5 dostane čtyřválec 1,3 Skyactive s turbodmychadlem
3.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Že by čtvrtá generace kompaktního roadsteru měla mít neskutečně nízkou hmotnost 800 kg už víme. Teď máme jasno i v tom, co ji bude pohánět.
Když Mazda v roce 1989 představila první generaci modelu MX-5, moderní reinterpretaci klasických britských roadsterů, vážila podle výbavy a provedení pro různé trhy jen 955 až 970 kg. Pochopitelně nárazové testy nebyly zdaleka tak přísné jako teď a vůz opravdu nepředstavoval etalon ochrany posádky při nehodě, ale nelze ani říci, že by Mazda tuto oblast úplně zanedbala - crash testům byly podrobovány již rané prototypy. Přesto ale postupem času ztloustla, ačkoli hmotnost současného provedení ve výši 1 075 kg lze proti většině automobilového světa považovat i dnes kuriózně nízkou.
Konstruktéři Mazdy se ovšem nehodlají s tímto stavem smířit, a jak jsme si řekli již minule, pro připravovanou čtvrtou generaci (podle současné hierarchie by měla dostat interní kód ND) si stanovili takřka bezprecedentní cíl 800 kg. Již teď se spekuluje, jestli je vůbec možné - při současném velmi přísném posuzování strukturální pevnosti karoserie a její schopnosti odolávat nárazům - něco takového postavit bez drahých karbonových a kevlarových kompozitů, a pokud ne, co to může udělat s cenou MX-5.
Je zřejmé, že jedinou cestou je snižování hmotnosti naprosto všech komponentů, motoru nevyjímaje. A jak se nyní ze zdrojů blízkých automobilce svět dozvídá, opravdu je tomu tak. Minule jsme hádali, že následující Mazda MX-5 dostane turbodmychadlem přeplňovanou patnáctistovku, jenže Japonci půjdou s downsizingem do ještě většího extrému. Podle Autocaru prý hodlají do vozu namontovat čtyřválec 1,3 Skyactive vybavený přímým vstřikováním, variabilním časováním ventilů, velmi přesně opracovanými součástkami snižujícími tření, ale také turbodmychadlem, které vyvolává nepříjemné podezření, že MX-5 bude vůbec poprvé trpět špatnými reakcemi na plyn.
Malý roadster navržený podle designového jazyku Kodo (viděli jsme jej u konceptů Shinari a Takeri) má být postaven na novém šasi Skyactive s pohonem zadních kol, které je v záznamech vedeno jako platforma S. Také zde mají být uplatněny konstrukční principy snižující váhu, ale přesto bude Mazda bedlivě sledována fanoušky a konkurencí, jestli se ji těch 800 kg opravdu podaří dosáhnout.



Nová Mazda MX-5 se bude držet stylistického směru Kodo, který jsme viděli u studií Shinari a Takeri a patrně byl aplikován rovněž na koncept MX-5 Spyder
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejčtenější články
Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19.5.2025Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva