Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda MX-5 dostane čtyřválec 1,3 Skyactive s turbodmychadlem
3.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Že by čtvrtá generace kompaktního roadsteru měla mít neskutečně nízkou hmotnost 800 kg už víme. Teď máme jasno i v tom, co ji bude pohánět.
Když Mazda v roce 1989 představila první generaci modelu MX-5, moderní reinterpretaci klasických britských roadsterů, vážila podle výbavy a provedení pro různé trhy jen 955 až 970 kg. Pochopitelně nárazové testy nebyly zdaleka tak přísné jako teď a vůz opravdu nepředstavoval etalon ochrany posádky při nehodě, ale nelze ani říci, že by Mazda tuto oblast úplně zanedbala - crash testům byly podrobovány již rané prototypy. Přesto ale postupem času ztloustla, ačkoli hmotnost současného provedení ve výši 1 075 kg lze proti většině automobilového světa považovat i dnes kuriózně nízkou.
Konstruktéři Mazdy se ovšem nehodlají s tímto stavem smířit, a jak jsme si řekli již minule, pro připravovanou čtvrtou generaci (podle současné hierarchie by měla dostat interní kód ND) si stanovili takřka bezprecedentní cíl 800 kg. Již teď se spekuluje, jestli je vůbec možné - při současném velmi přísném posuzování strukturální pevnosti karoserie a její schopnosti odolávat nárazům - něco takového postavit bez drahých karbonových a kevlarových kompozitů, a pokud ne, co to může udělat s cenou MX-5.
Je zřejmé, že jedinou cestou je snižování hmotnosti naprosto všech komponentů, motoru nevyjímaje. A jak se nyní ze zdrojů blízkých automobilce svět dozvídá, opravdu je tomu tak. Minule jsme hádali, že následující Mazda MX-5 dostane turbodmychadlem přeplňovanou patnáctistovku, jenže Japonci půjdou s downsizingem do ještě většího extrému. Podle Autocaru prý hodlají do vozu namontovat čtyřválec 1,3 Skyactive vybavený přímým vstřikováním, variabilním časováním ventilů, velmi přesně opracovanými součástkami snižujícími tření, ale také turbodmychadlem, které vyvolává nepříjemné podezření, že MX-5 bude vůbec poprvé trpět špatnými reakcemi na plyn.
Malý roadster navržený podle designového jazyku Kodo (viděli jsme jej u konceptů Shinari a Takeri) má být postaven na novém šasi Skyactive s pohonem zadních kol, které je v záznamech vedeno jako platforma S. Také zde mají být uplatněny konstrukční principy snižující váhu, ale přesto bude Mazda bedlivě sledována fanoušky a konkurencí, jestli se ji těch 800 kg opravdu podaří dosáhnout.



Nová Mazda MX-5 se bude držet stylistického směru Kodo, který jsme viděli u studií Shinari a Takeri a patrně byl aplikován rovněž na koncept MX-5 Spyder
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před hodinou
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
