Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda Shinari: design nade vše
8.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mazda opět po čase přichází s konceptem, u nějž je design na prvním místě. Hirošimská automobilka nám tak ukazuje, jak asi budou za pár let vypadat její produkty. Dřívější koncepty ve stylu Nagare moc nadějí nebudily, Shinari je ale jiný šálek kávy.
Mazda nás celkem pravidelně zásobuje zajímavými prototypy, jejichž tvary jsou inspirovány přírodou. Dalším z řady, tentokráte už ve znamení nového designového stylu Kodo, je koncept Shinari. Přestože je to dnes už téměř nemožné, až dosud Mazda dokázala přicházet se svébytnými projekty, u Shinari už je to ale trochu jinak. Od prvního pohledu máte pocit déja vu, tohle už jsme přece někde viděli. Na druhý musíte uznat, že žádné kopírování se nekonalo.
Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme těšit u nové Mazdy3, Mazdy6, MX-5 a snad i nástupce RX-8. Zapomeňme na „vysmátou” příď dnešních Mazd, ty budoucí budou serióznější. Větší maska chladiče, střízlivější ostatní části. A zcela určitě ne sci-fi světlomety konceptu, produkční verze se budou držet více při zemi.
Záď konceptu je střízlivější a nebýt komplikovaných detailů na spodní hraně nárazníku, člověk by si mohl myslet, že se dívá na téměř produkční verzi. V této souvislosti je nutno zmínit zajímavý fakt, že Shinari je v podstatě čtyřdveřové kupé. Chystá se Mazda do vod ovládaných Mercedesem CLS?
Uvnitř už je to více z říše vizí než reálného světa. Palubní deska, ukazatele a hlavně volant jsou docela konvenční, a současně velmi pohledné, řešení míst pro cestující už ne. Myšlenka samostatných sedadel, nebo spíše křesel, sice není nijak nová, ovšem u běžně prodávaných aut se s ní až na zanedbatelné výjimky nesetkáte.
Mnohé by jistě zajímalo, jestli se Shinari může pochlubit nejakou novinkou v oblasti použité techniky. To bohužel nevíme, revoluci ale nečekejte. Více se dozvíme v Paříži, kde by se Shinari také mělo objevit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva