Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla
26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Než se britské značce McLaren uráčí zveřejnit technické specifikace ideového nástupce modelu F1, máme pro vás připravených pár nových fotek.
Stržení plachty z nového McLarenu P1 na pařížském autosalonu počítáme už jen na hodiny, abychom vám ale čekání alespoň trochu zkrátili, můžete se podívat na další pokračování ateliérového fotoseriálu. Co konečně ukazuje, je ohromné a stejně jako samotný automobil organicky zaoblené křídlo s horizontální štěrbinou a v pohotovostní poloze. Ačkoli jsme jej na prvních záběrech neviděli, jeho existenci nám včera potvrdil únik patentových obrázků zřejmě sériové verze.
Také další fotky ukazují, že na snímcích sloužících k zaregistrování a ochraně duševního vlastnictví McLarenu je poněkud jiný vůz. Rozdíly jsou markantní zejména při srovnání délky převisů, přičemž reálný stroj je má trochu kratší. Nově se odhalila rovněž vnitřní struktura hlavních světel - ty kromě oblouků LED kopírujících tvar loga McLarenu obsahují tři samostatné čočky.
Co dál? Dál asi nic. Pokud vás tohle auto nějakým způsobem zaujalo, můžete se na něj podívat z nových úhlů, případně studovat detaily exteriéru jako jsou karbonové kryty zpětných zrcátek, zvláštně zakřivené lamely difuzoru zadního nárazníku, případně nasávání na střeše a krytu pohonné jednotky a odvětrávání motorového prostoru mezi pásem červených LED a jedinou koncovkou výfuku.
Nic víc pro tuto chvíli opravdu nemáme, můžeme si tak jen zopakovat, že P1 dostane přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 l a výkonu až na 800 koní při 9 000 otáčkách za minutu. Elektromotor ve spojení se systémem KERS ne nepodobným tomu, který se používá v monopostech F1 by měl pak přidat dalších cirka 160 koní. Zrychlení na stovku má vůz zvládnout za méně než tři vteřiny a maximální rychlost se odhaduje na 385 km/h. Další informace budeme mít snad už zítra.


















Primárním účelem zadního křídla bude generování přítlaku, při zpomalování z vysokých rychlostí ale poslouží také jako aerodynamická brzda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 4 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 32 minutamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 2 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 3 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 4 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring