Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla
26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Než se britské značce McLaren uráčí zveřejnit technické specifikace ideového nástupce modelu F1, máme pro vás připravených pár nových fotek.
Stržení plachty z nového McLarenu P1 na pařížském autosalonu počítáme už jen na hodiny, abychom vám ale čekání alespoň trochu zkrátili, můžete se podívat na další pokračování ateliérového fotoseriálu. Co konečně ukazuje, je ohromné a stejně jako samotný automobil organicky zaoblené křídlo s horizontální štěrbinou a v pohotovostní poloze. Ačkoli jsme jej na prvních záběrech neviděli, jeho existenci nám včera potvrdil únik patentových obrázků zřejmě sériové verze.
Také další fotky ukazují, že na snímcích sloužících k zaregistrování a ochraně duševního vlastnictví McLarenu je poněkud jiný vůz. Rozdíly jsou markantní zejména při srovnání délky převisů, přičemž reálný stroj je má trochu kratší. Nově se odhalila rovněž vnitřní struktura hlavních světel - ty kromě oblouků LED kopírujících tvar loga McLarenu obsahují tři samostatné čočky.
Co dál? Dál asi nic. Pokud vás tohle auto nějakým způsobem zaujalo, můžete se na něj podívat z nových úhlů, případně studovat detaily exteriéru jako jsou karbonové kryty zpětných zrcátek, zvláštně zakřivené lamely difuzoru zadního nárazníku, případně nasávání na střeše a krytu pohonné jednotky a odvětrávání motorového prostoru mezi pásem červených LED a jedinou koncovkou výfuku.
Nic víc pro tuto chvíli opravdu nemáme, můžeme si tak jen zopakovat, že P1 dostane přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 l a výkonu až na 800 koní při 9 000 otáčkách za minutu. Elektromotor ve spojení se systémem KERS ne nepodobným tomu, který se používá v monopostech F1 by měl pak přidat dalších cirka 160 koní. Zrychlení na stovku má vůz zvládnout za méně než tři vteřiny a maximální rychlost se odhaduje na 385 km/h. Další informace budeme mít snad už zítra.


















Primárním účelem zadního křídla bude generování přítlaku, při zpomalování z vysokých rychlostí ale poslouží také jako aerodynamická brzda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha