McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla

Než se britské značce McLaren uráčí zveřejnit technické specifikace ideového nástupce modelu F1, máme pro vás připravených pár nových fotek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla

26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Než se britské značce McLaren uráčí zveřejnit technické specifikace ideového nástupce modelu F1, máme pro vás připravených pár nových fotek.

Stržení plachty z nového McLarenu P1 na pařížském autosalonu počítáme už jen na hodiny, abychom vám ale čekání alespoň trochu zkrátili, můžete se podívat na další pokračování ateliérového fotoseriálu. Co konečně ukazuje, je ohromné a stejně jako samotný automobil organicky zaoblené křídlo s horizontální štěrbinou a v pohotovostní poloze. Ačkoli jsme jej na prvních záběrech neviděli, jeho existenci nám včera potvrdil únik patentových obrázků zřejmě sériové verze.

Také další fotky ukazují, že na snímcích sloužících k zaregistrování a ochraně duševního vlastnictví McLarenu je poněkud jiný vůz. Rozdíly jsou markantní zejména při srovnání délky převisů, přičemž reálný stroj je má trochu kratší. Nově se odhalila rovněž vnitřní struktura hlavních světel - ty kromě oblouků LED kopírujících tvar loga McLarenu obsahují tři samostatné čočky.

Co dál? Dál asi nic. Pokud vás tohle auto nějakým způsobem zaujalo, můžete se na něj podívat z nových úhlů, případně studovat detaily exteriéru jako jsou karbonové kryty zpětných zrcátek, zvláštně zakřivené lamely difuzoru zadního nárazníku, případně nasávání na střeše a krytu pohonné jednotky a odvětrávání motorového prostoru mezi pásem červených LED a jedinou koncovkou výfuku.

Nic víc pro tuto chvíli opravdu nemáme, můžeme si tak jen zopakovat, že P1 dostane přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 l a výkonu až na 800 koní při 9 000 otáčkách za minutu. Elektromotor ve spojení se systémem KERS ne nepodobným tomu, který se používá v monopostech F1 by měl pak přidat dalších cirka 160 koní. Zrychlení na stovku má vůz zvládnout za méně než tři vteřiny a maximální rychlost se odhaduje na 385 km/h. Další informace budeme mít snad už zítra.


McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 1 - McLaren P1 koncept nove foto 01McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 2 - McLaren P1 koncept nove foto 02McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 3 - McLaren P1 koncept nove foto 03McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 4 - McLaren P1 koncept nove foto 04McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 5 - McLaren P1 koncept nove foto 05McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 6 - McLaren P1 koncept nove foto 06McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 7 - McLaren P1 koncept nove foto 07McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 8 - McLaren P1 koncept nove foto 08McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 9 - McLaren P1 koncept nove foto 09McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 10 - McLaren P1 koncept nove foto 10McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 11 - McLaren P1 koncept nove foto 11McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 12 - McLaren P1 koncept nove foto 12McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 13 - McLaren P1 koncept nove foto 13McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 14 - McLaren P1 koncept nove foto 14McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 15 - McLaren P1 koncept nove foto 15McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 16 - McLaren P1 koncept nove foto 16McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 17 - McLaren P1 koncept nove foto 17McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla - 18 - McLaren P1 koncept nove foto 18
Primárním účelem zadního křídla bude generování přítlaku, při zpomalování z vysokých rychlostí ale poslouží také jako aerodynamická brzda

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.