Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 vs. Bugatti Veyron: letmý start čtyřkolce nepomohl (videa)
20.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
McLaren je slabší, ale lehčí, Veyron má zase pohon všech kol. Letmý start zde hraje do karet jen jednomu ze soutěžících. A výsledek je zajímavý.
Když se objevilo Bugatti Veyron, britský Top Gear ho postavil proti legendárnímu McLarenu F1 ve sprintu na jednu míli dlouhou trať. Revoluční britský stroj dlouho vedl a na čtvrtmíli by možná i vyhrál, protože je mnohem lehčí. Jenže na čtvrtmíli se nezávodilo, takže Veyron zvítězil díky svému nesrovnatelně vyššímu výkonu a lepší akceleraci ve vysokých rychlostech.
McLaren ovšem od té doby postavil další auto, které se s Veyronem může měřit, zatímco Bugatti o Chironu pořád jen trousí zkazky. McLaren P1, hybridní hypersport s kombinovaným výkonem 928 koní a 900 Nm, se postavil proti Bugatti Veyron, které má místo elektromotorů dvakrát víc válců a přes dvojnásobek objemu. A 1 001 koní a 1 250 Nm.
Veyron je čtyřkolka, P1 má pohon zadních kol. Ale také je o nějakých 450 kilogramů lehčí, podle toho, kolik váží piloti. Když se tedy tato dvě auta postavila proti sobě na půlmílovém sprintu s letmým startem, výsledek zase tak nepřekvapil - Veyron projel cílem druhý v rychlosti 277,13 km/h, P1 první v rychlosti 284,53 km/h.
Ovšem, pevný start by s množstvím prachu na asfaltu mohl znamenat zcela jiný výsledek. A proto nesuďme, dokud neuvidíme souboj na pořádně připravené čtvrtmílové trati s profesionálním měřením. Ideálně, kdyby se ukázala tisíci- i dvanáctisetkoňová verze Veyronu a McLareny F1 i P1. Můžeme si to přát na příští Vánoce, třeba i s Chironem do party...



Nižší hmotnost znamená vyšší rychlost, i když máte vůz o trochu slabší
Dobový souboj McLarenu F1 a Veyronu z Top Gearu si můžete pustit zde
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 9 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 10 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
