Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 vs. Bugatti Veyron: letmý start čtyřkolce nepomohl (videa)
20.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
McLaren je slabší, ale lehčí, Veyron má zase pohon všech kol. Letmý start zde hraje do karet jen jednomu ze soutěžících. A výsledek je zajímavý.
Když se objevilo Bugatti Veyron, britský Top Gear ho postavil proti legendárnímu McLarenu F1 ve sprintu na jednu míli dlouhou trať. Revoluční britský stroj dlouho vedl a na čtvrtmíli by možná i vyhrál, protože je mnohem lehčí. Jenže na čtvrtmíli se nezávodilo, takže Veyron zvítězil díky svému nesrovnatelně vyššímu výkonu a lepší akceleraci ve vysokých rychlostech.
McLaren ovšem od té doby postavil další auto, které se s Veyronem může měřit, zatímco Bugatti o Chironu pořád jen trousí zkazky. McLaren P1, hybridní hypersport s kombinovaným výkonem 928 koní a 900 Nm, se postavil proti Bugatti Veyron, které má místo elektromotorů dvakrát víc válců a přes dvojnásobek objemu. A 1 001 koní a 1 250 Nm.
Veyron je čtyřkolka, P1 má pohon zadních kol. Ale také je o nějakých 450 kilogramů lehčí, podle toho, kolik váží piloti. Když se tedy tato dvě auta postavila proti sobě na půlmílovém sprintu s letmým startem, výsledek zase tak nepřekvapil - Veyron projel cílem druhý v rychlosti 277,13 km/h, P1 první v rychlosti 284,53 km/h.
Ovšem, pevný start by s množstvím prachu na asfaltu mohl znamenat zcela jiný výsledek. A proto nesuďme, dokud neuvidíme souboj na pořádně připravené čtvrtmílové trati s profesionálním měřením. Ideálně, kdyby se ukázala tisíci- i dvanáctisetkoňová verze Veyronu a McLareny F1 i P1. Můžeme si to přát na příští Vánoce, třeba i s Chironem do party...



Nižší hmotnost znamená vyšší rychlost, i když máte vůz o trochu slabší
Dobový souboj McLarenu F1 a Veyronu z Top Gearu si můžete pustit zde
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Volvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 2 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 3 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 5 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 6 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva