Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8
17.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Mercedes, stejně jako mnoho ostatních automobilek, postupně snižuje normovanou spotřebu svých modelů. A tak nahrazuje své velké atmosféry menšími jednotkami s přeplňováním.
Mercedes se rozhodl zbavit další ze svých modelů velkých atmosférických osmiválců o objemu 5,5 litru, které měly doposud domov ve vozech jako je kupé E500, jenž jsme pro vás loni otestovali. Náhradou bude dvojitě přeplňovaný agregát o objemu 4,6 litru. Mercedes se nechal slyšet, že tento osmiválec bude o 32 % silnější než v případě atmosférického staršího agregátu, navíc bude tento motor o 20 % v testech spotřeby dle evropských norem. Při vyšším zatížení bude realita jistě tradičně opačná, ale nabídku motorů na trhu dnes určují normy, nikoli preference zákazníků a ty velí jasně: čím menší motor, tím menší normovaná spotřeba, tím větší výhra. To, že většina zákazníků zatěžuje motory Mercedesu citelně více než cyklus eurotestu a udávaná čísla se s praxí nezřídka míjejí, zjevně žádnou z odpovědných osob nezajímá.
V modelovém roce 2012 tak bude tento přeplňovaný osmiválec dostupný nejen ve všech provedeních třídy E, o čemž jsme vás před časem informovali, ale nově i v řadách CLS a S. Naladění bude v různých modelech odlišné, a tak se dočkáme prozatím dvou variant s výkonem 402 respektive 429 koní a točivým momentem 600 respektive 700 Nm. Klíčovými technologiemi pro tento agregát je jistě přímé vstřikování, zapalování směsi více svíčkami a také přeplňování.
Většina agregátu je z hliníku, ale klíčové komponenty, které jsou nejvíce namáhány jako kliková hřídel, válce nebo spoje mezi pístem a klikovou hřídelí budou z kované ocele. Obě turbodmychladla dávají tlak až 0,9 baru, takže zde můžeme mluvit o podobném přístupu jako v případě nových přeplňovaných agregátů BMW, kde se hledí na nejen na výkon a točivý moment, ale také jeho dostupnost v širokém spektru otáček.
Chladicí systém motoru prošel také podstatnými změnami a máme zde nově dvouúrovňový chladicí okruh skrz v hlavách válců. Nový systém umožní lepší odvod tepla, přestože je tlak v okruhu chladícího systému nižší a vodní pumpa tak bere agregátu méně výkonu. Celkově třístupňové řešení chlazení motoru navíc dovolí motoru, aby rychleji ohřál, neboť po startu chladicí kapalina vůbec necirkuluje v oběhu. V momentu kdy se motor ohřeje, tak se chladící kapalina začne prohánět skrz motor samotný ale nikoli skrze chladič (to již známe z dnešních aut). Až teplota chladící kapaliny dosáhne 105 stupňů, tak se zapojí do hry také tradiční chladič.
Nové motory Mercedesu se mohou zdát krokem kupředu, pokud se týká použitých technologií, ale náročné zákazníky bude muset automobilka přesvědčit o tom, že i jejich další vlastnosti jsou bez kompromisu. Na motor 5,5 V8 si totiž málokdo stěžoval a nebýt tvrdých evropských regulací normované spotřeby skrze maximální emise CO2, této záměny bychom se dočkali jen těžko.
Mercedes-Benz 4,6 V8 Twin-Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejčtenější články
- Nové Tesly jsou z výroby takové šmejdy, že zákazníci berou kontrolu kvality do svých rukou, mají na to speciální návody
31.3.2024 - Škoda musí změnit jméno svého klíčového modelu, slavná zpěvačka uspěla s žalobou proti automobilce
1.4.2024 - „Run na Fisker” nemilosrdně pokračuje. Desítky tisíc lidí zrušily rezervace, tisíce objednávky, firma jim dluží stamiliony
1.4.2024 - Poslední „lidové” auto s pořádným motorem V8 nikam nezmizí, zájem o něj trvá a výrobce to ví
1.4.2024 - Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy
1.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva