Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu

Vzhledem k novým evropským regulacím můžeme ve zbytku letoška čekat ještě řadu změn v nabídkách benzinových motorů. Neunikl jim ani Mercedes třídy E.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu

4.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzhledem k novým evropským regulacím můžeme ve zbytku letoška čekat ještě řadu změn v nabídkách benzinových motorů. Neunikl jim ani Mercedes třídy E.

Honba za co nejnižší papírovou spotřebou ještě nikdy nebyla tak aktuální jako nyní. Jak jsme však nedávno konstatovali při vyhlášení loňského vítěze v boji o snižování emisí CO2, není to až tak dobrá zpráva, jak by se mohlo zdát. Automobilky totiž s ohledem na velmi přísné pokuty za nedodržení prakticky nesplnitelných limitů emisí oxidu uhličitého, které nevycházejí z ničeho jiného než spotřeby paliva, zavádí především taková opatření, aby snížily spotřebu při eurotestech. A ty s jízdní realitou řady z nás nemají mnoho společného. Snadno se pak stane, že papírový pokles spotřeby o 20 procent nemá v případě vašeho jízdního stylu žádný reálný efekt, nebo má dokonce účinek záporný.

Recept na snížení normované spotřeby je obvykle velmi jednoduchý a vede přes snížení objemu motoru a instalaci přeplňování turbem, popř. kompresorem. Zejména u výkonnějších motorů nebo aut, u nichž lze očekávat vyšší zatížení, pak jde z hlediska praktického využití v naprosté většině případů o kontraproduktivní krok. Ale co se dá dělat, hlavně že tabulková spotřeba je nízká a pokuty nižší.

Tento přístup v dnešním automobilovém světě nemíjí prakticky nikoho, zejména ne evropské automobilky. A rozhodně se mu nevyhýbá ani Mercedes-Benz, který čerstvě představil nové motorizace pro sedan a kombi třídy E. Výše zmíněným způsobem jsou ale upraveny jen částečně.


Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 1 - Mercedes-Benz E 2011 07Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 2 - Mercedes-Benz E 2011 08Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 3 - Mercedes-Benz E 2011 05

První novinkou je instalace inovovaného benzinového šestiválcového tříapůllitru, který známe třeba již z nového Mercedesu C Coupe. Ten se dočkal pouze dílčích úprav a prodloužení převodů, neboť jej automobilka v tuto chvíli není schopna nahradit něčím jiným. Dá se však očekávat, že pozici tohoto motoru zaujme do budoucna menší přeplňovaný čtyřválec nebo šestiválec, jak se ostatně stalo v mnoha jiných případech.

Na každý pád, inovovaný Mercedes E 350 BlueEfficiency (jde opravdu o benzinový motor) má nově výkon zvýšený na 225 kW (306 koní), což je o 10 kW více než dosud. Také jeho nejvyšší točivý moment vzrostl, a to o 10 Nm na 370 Nm. S výkonem dále pracuje inovovaná převodovka 7G-Tronic Plus s prodlouženými převody, která jej posílá na kola zadní nápravy.

Takto vybavené Éčko zrychlí na stovku za 6,3 sekundy a dosáhne omezené rychlosti 250 km/h. Co je ale tím podstatným, normovaná kombinovaná spotřeba klesla o plných 20 procent na 6,8 litru na 100 km pro sedan a 7,0 litru pro kombi.

Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 4 - Mercedes-Benz E 2011 11Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 5 - Mercedes-Benz E 2011 12Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 6 - Mercedes-Benz E 2011 13

Mnohem „evropštější” inovace přináší další benzinová verze E 500 BlueEfficiency, kde se již odehrály klasické změny. Vůz je nově vybaven motorem 4,6 V8 s dvěma turbodmychadly namísto dosud nabízeného atmosférického pětiapůllitru. Výkon samozřejmě stoupl na 300 kW (408 koní), stejně tak točivý moment se posunul až k hranici 600 Nm, což jsou o 15 kW resp. 70 Nm lepší hodnoty než dříve. I v tomto případě je vůz vybaven automatem 7G-Tronic Plus a poháněna jsou zadní kola.

Tip: Přečtěte si více o dosavadním motoru Mercedesu E 500 v našem testu verze kupé.

Akceleraci na stovku si takto vybavené E s karoserií sedan odbude za 5,2 sekundy, maximální rychlost odhadnete jistě sami. Kombinovaná spotřeba klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 litru benzinu na 100 km jízdy. Jaká bude ta skutečná? To se teprve uvidí.

Nepochybujte o tom, že oba vozy jsou standardně vybaveny systémem start and stop, kterého se „dočkají” i všechny ostatní motorizace. Sedmistupňový automat se pak stane standardem i pro varianty E 200 CDI, E 220 CDI, E 200 a E 250, vše samozřejmě především v zájmu snížení normovaných emisí CO2.

Kdy se tyto novinky dostanou do prodejů Mercedes zatím neupřesnil, očekáváme ale, že se tak stane prakticky ihned.

Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 7 - Mercedes-Benz E 2011 01Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 8 - Mercedes-Benz E 2011 02Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 9 - Mercedes-Benz E 2011 03Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 10 - Mercedes-Benz E 2011 04Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 11 - Mercedes-Benz E 2011 06Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 12 - Mercedes-Benz E 2011 09Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 13 - Mercedes-Benz E 2011 10Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 14 - Mercedes-Benz E 2011 14Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 15 - Mercedes-Benz E 2011 15Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 16 - Mercedes-Benz E 2011 16Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 17 - Mercedes-Benz E 2011 17Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 18 - Mercedes-Benz E 2011 18Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 19 - Mercedes-Benz E 2011 19Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 20 - Mercedes-Benz E 2011 20Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 21 - Mercedes-Benz E 2011 21Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 22 - Mercedes-Benz E 2011 22Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 23 - Mercedes-Benz E 2011 23Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 24 - Mercedes-Benz E 2011 24Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 25 - Mercedes-Benz E 2011 25Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 26 - Mercedes-Benz E 2011 26Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 27 - Mercedes-Benz E 2011 27Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 28 - Mercedes-Benz E 2011 28Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 29 - Mercedes-Benz E 2011 29Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 30 - Mercedes-Benz E 2011 30Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 31 - Mercedes-Benz E 2011 31Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 32 - Mercedes-Benz E 2011 32Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 33 - Mercedes-Benz E 2011 33Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 34 - Mercedes-Benz E 2011 34Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 35 - Mercedes-Benz E 2011 35Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 36 - Mercedes-Benz E 2011 36Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 37 - Mercedes-Benz E 2011 37Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 38 - Mercedes-Benz E 2011 38Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 39 - Mercedes-Benz E 2011 39Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 40 - Mercedes-Benz E 2011 40Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 41 - Mercedes-Benz E 2011 41Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 42 - Mercedes-Benz E 2011 42Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 43 - Mercedes-Benz E 2011 43Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 44 - Mercedes-Benz E 2011 44Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 45 - Mercedes-Benz E 2011 45Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 46 - Mercedes-Benz E 2011 46Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 47 - Mercedes-Benz E 2011 47Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 48 - Mercedes-Benz E 2011 48Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 49 - Mercedes-Benz E 2011 49Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 50 - Mercedes-Benz E 2011 50Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 51 - Mercedes-Benz E 2011 51Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 52 - Mercedes-Benz E 2011 52Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 53 - Mercedes-Benz E 2011 53Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 54 - Mercedes-Benz E 2011 54Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 55 - Mercedes-Benz E 2011 55Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 56 - Mercedes-Benz E 2011 56Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 57 - Mercedes-Benz E 2011 57Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 58 - Mercedes-Benz E 2011 58Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 59 - Mercedes-Benz E 2011 59Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 60 - Mercedes-Benz E 2011 60Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 61 - Mercedes-Benz E 2011 61Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 62 - Mercedes-Benz E 2011 62Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 63 - Mercedes-Benz E 2011 63Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 64 - Mercedes-Benz E 2011 64Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 65 - Mercedes-Benz E 2011 65Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 66 - Mercedes-Benz E 2011 66Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu - 67 - Mercedes-Benz E 2011 67
Mercedes-Benz E 350, E 500 a další provedení pro rok 2011

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.