Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes a Renault-Nissan společně vyvinou nový motor 1,3 turbo, kupodivu čtyřválcový
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vedení koncernů Daimler a Renault-Nissan je zřejmě spokojené s dosavadním vývojem spolupráce. Firmy se dohodly na vývoji nových pohonných systémů.
Ve spěchu a poprasku kolem automobilových premiér pařížského autosalonu zůstala trochu stranou informace o nové dohodě formálně uzavřené na výstavě, která dále prohlubuje kooperaci mezi německým koncernem Daimler a mezinárodním konglomerátem Renault-Nissan. Obě společnosti se zavázaly spolupracovat při vývoji pohonných systémů, včetně maloobjemového benzínového motoru a automatické převodovky.
Malý agregát o objemu 1,3 litru dostane přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo a jeho výkon se bude pohybovat v rozmezí od 120 do 150 koní. Čtyřválec se dostane pod kapoty modelů všech tří automobilek a cílem není nic jiného než snížit průměrné papírové emise. K projektu byla přizvaná také japonská dceřiná společnost Jatco, jeden z největších výrobců převodovek s plynule měnitelným převodem. Ta se má postarat o licenční produkci automatu Mercedesu spojeného se systémem stop-start a řazení bez přímé mechanické vazby. Výroba je naplánovaná v mexické pobočce firmy.
Jak svými podpisy stvrdili Dieter Zetsche, nejvyšší šéf Daimleru a Carlos Ghosn, prezident francouzko-japonského syndikátu, nové motory i převodovky se začnou montovat do vozů v roce 2016. „Tato dohoda a z ní vzešlé komponenty ukazují, jak široce a rychle se rozrůstá naše vzájemná pomoc, ze které budou hmatatelně profitovat naši zákazníci,“ řekl Carlos Ghosn. „Náš vztah se rozšiřuje organicky i logicky,“ dodal.
„Spolupráce letos dosáhla nového milníku, na silnici jsou první auta i motory vzniklé z našeho partnerství. Navíc všichni naši inženýři si udržují otevřenou mysl, při pohledu na všechny potenciální oblasti nové spolupráce,“ přisadil své na závěr také Dieter Zetsche, který tím mezi řádky nechal otevřená vrátka na další rozšiřování vzájemného sdílení zdrojů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sergio García si užívá překvapivý debut ve WorldSBK v Aragonu 11:45
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
Nejnovější články
Město se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
před hodinouMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 2 hodinamiDalší rejdařská firma s okamžitou platností zakázala převoz elektrických aut na všech svých lodích, riziko požáru je prý neúnosné
před 4 hodinamiBentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotil do přízně ztracené klientely
před 5 hodinamiOpel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva