Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes AMG GT 2015: do prodeje jen s osmiválcem, verze V6 nebude
24.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka naznačuje, že snížit spotřebu dokáže i při zachování motoru V8. Ten navíc dodá v několika úrovních naladění.
Třícípá hvězda nám soustavně dokazuje, že se jako jediný německý prémiový výrobce nehodlá stát jen vazalem Evropské unie a skákat, jak si Brusel pískne. Do svých vrcholných modelů totiž odmítá vložit tříválcové motory, což takovému BMW problém nedělá. Mercedes-Benz naopak podporuje existenci dvanáctiválců, které můžeme najít třeba v modelech S 600 nebo S 65 AMG. A pokud už náhodou svolí k downsizingu, tak jen v rámci objemu pohonných jednotek. Počet válců však již zůstává zachován.
Díky této filozofii se tak pod kapotou chystaného Mercedesu AMG GT dočkáme jen osmiválcových motorů, a to navzdory dohadům, které nástupci SLS přisuzovaly o dva válce méně. „Stále existuje mnoho možností, jak učinit motory V8 efektivnějšími. Proto šestiválcová verze modelu AMG GT nedorazí,“ ujišťuje fanoušky divize z Affalterbachu její šéf Tobias Moers.
Neznamená to ovšem, že bychom se pod kapotou rivala pro Porsche 911 měli dočkat jen jediného hnacího ústrojí. Daný osmiválec by totiž měl vzniknout hned v několika provedeních, přičemž kromě základu nebude chybět ani vrcholný model Black Series. Výkon je ovšem aktuálně neznámý, jistotou je ve všech případech pouze přeplňování.
Bližší informace bychom se mohli dozvědět v průběhu léta, kdy by Mercedes-Benz AMG GT měl mít krátce před výstavní premiérou. Ta by totiž měla proběhnout na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak vůz dorazí na počátku příštího roku, přičemž ceny se mají pohybovat okolo 100 000 Eur (cca 2,75 milionu korun).






Mercedes-Benz AMG GT odolá moderním trendům. Sníží sice objem motoru, osm válců si ovšem ponechá
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez včera 16:25
- PP pro Moreiru, 17. Salač včera 15:45
- Kelso slaví Pole Position včera 15:22
- Pole Position získal Bezzecchi včera 12:31
- Porušení smlouvy u American Racing: Ramirez je out! včera 10:50
Nejnovější články
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
před hodinou
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 2 hodinami
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 4 hodinami
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
včera
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
