Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes-AMG GT se ukázal v Affalterbachu, nová upoutávka budí rozpaky (foto)
10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dejte dohromady čtyři ocelové tyče a 11 panelů z oranžového plastu, a máte chystaný sporťák. Bohužel z některých úhlů není patrné, oč vlastně jde.
Existuje mnoho způsobů, jak avizovat příchod nového modelu. Do světa můžete poslat jeho ilustrace, obrys siluety, zatmavenou fotku přídě či snímek odkrývající jen část věcí budoucích, třeba světlomet. Případně lze takovou novinku prezentovat jako prototyp potažený ochrannou kamufláží a namísto vzhledu odhalit třeba specifikace pohonné jednotky. Co ale dělat, když jste všechny tyto možnosti vyčerpali? To nám ukazuje divize AMG přímo v Affalterbachu.
Sportovní oddělení Mercedesu totiž ve svém showroomu vystavilo skulpturu chystaného sporťáku AMG GT. Ta je složena ze čtyř ocelových tyčí, jež drží jedenáct panelů vyrobených velmi pravděpodobně z plexiskla či jemu podobného oranžového plastu. Vše dohromady formuje výše zmíněnou siluetu, ovšem způsobem, který bychom mohli nazvat minimálně nešťastným. Kupříkladu při pohledu zepředu totiž nemáte nejmenší tušení, co tím Němci chtějí říci.
Ani pohled z boku ovšem nenaznačuje, že před sebou máme „nejkrásnější Mercedes všech dob“, jak chystanou novinku nazval šéfdesignér třícípé hvězdy Gorden Wagener. Bude tak dost možná lepší, když v Affalterbachu podobné propagace zanechají a místo toho začnou šponovat napětí až do pařížské premiéry.
V tomto směru by přitom AMG dozajista udeřilo hřebíček na hlavičku, neboť kupříkladu naše očekávání již nemůže být vyšší. Novinka by totiž zpočátku měla dorazit ve verzi GT-S, která pod kapotou nabídne čtyřlitrový osmiválec o výkonu 510 koní. Díky tomu sprint na stovku zabere jen 3,9 s, zatímco maximálka činí 312 km/h. Posléze by ovšem automobilka měla vypustit do světa také méně výkonnou verzi GT, jež počítá se stejným pohonným ústrojím, ovšem naladěným na 462 koní. Takový model by přitom měl dostat elektronickou verzi diferenciálu, zatímco vrcholné provedení v tomto směru spoléhá na mechanický samosvor.




Parafrází legendárního díla Vladislava Vančury bychom mohli říci, že tento způsob propagace zdá se nám býti poněkud nešťastným
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 3 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před hodinouStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 2 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 3 hodinamiUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 4 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva