Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes dvanáctiválce neodepisuje, jejich výrobu ale svěří čistě AMG
23.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle McLarenu patří motory V12 do muzea, Mercedes-Benz má ale zcela opačný názor. Sám je však vyrábět nebude, vše přenechává na AMG.
V posledních letech zesílil tlak Evropské unie na co nejnižší emisní stopu automobilů natolik, že prakticky veškeré značky sáhly po downsizingu. Proto dnes není problém zavadit o motory se dvěma válci a objemem menším, než jaký nabízí plastová láhev Coca-Coly v nádražním automatu. A to je pouze začátek. McLaren nedávno vydal prohlášení, podle kterého dvanáctiválce patří do muzea. Budoucnost přitom podle výkonného ředitele firmy Antony Sheriffa nemusí být vyhrazena jen osmiválcům, šestiválce totiž nabízejí ještě nižší hmotnost a spotřebu.
A když se k nim přidá třeba pět turbodmychadel, výkon motorů V12 bude snadno dorovnán. Tato nepříliš záživná budoucnost je ale poměrně vzdálená. A to především díky značkám jako je Mercedes-Benz. I když firma s třícípou hvězdou ve znaku sama nehodlá dvanáctiválcové jednotky vyrábět, neboť nabídka takto poháněných modelů není příliš košatá, úplně zbavit se jich nehodlá.
Výrobu a vývoj místo toho Mercedes přesune na AMG. Což je vcelku logické, neboť sportovní oddělení z Affalterbachu vyrábí hned čtyři modely s motorem V12. A kromě toho ještě dodává agregáty do Itálie, kde končí před zadní nápravou supersportu Pagani Huayra.
Nebylo by tedy překvapením, kdyby AMG v brzké době ohlásilo nějakou novou akvizici s obdobnou malou firmičkou. Ostatně, Ferrari či Lamborghini asi k obdobné spolupráci s nikým nepřikročí. A pak nám už kromě Mercedesu zbývá akorát BMW a VW Group (Audi a Bentley). A samozřejmě McLarenem zmiňované muzeum.





AMG v současné době vyrábí více modelů vybavených motorem V12 než samotný Mercedes-Benz. Je proto logické, že budoucí vývoj a produkci bude značka s třícípou hvězdou směřovat právě do Affalterbachu
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 28 minutami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
