Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes dvanáctiválce neodepisuje, jejich výrobu ale svěří čistě AMG
23.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle McLarenu patří motory V12 do muzea, Mercedes-Benz má ale zcela opačný názor. Sám je však vyrábět nebude, vše přenechává na AMG.
V posledních letech zesílil tlak Evropské unie na co nejnižší emisní stopu automobilů natolik, že prakticky veškeré značky sáhly po downsizingu. Proto dnes není problém zavadit o motory se dvěma válci a objemem menším, než jaký nabízí plastová láhev Coca-Coly v nádražním automatu. A to je pouze začátek. McLaren nedávno vydal prohlášení, podle kterého dvanáctiválce patří do muzea. Budoucnost přitom podle výkonného ředitele firmy Antony Sheriffa nemusí být vyhrazena jen osmiválcům, šestiválce totiž nabízejí ještě nižší hmotnost a spotřebu.
A když se k nim přidá třeba pět turbodmychadel, výkon motorů V12 bude snadno dorovnán. Tato nepříliš záživná budoucnost je ale poměrně vzdálená. A to především díky značkám jako je Mercedes-Benz. I když firma s třícípou hvězdou ve znaku sama nehodlá dvanáctiválcové jednotky vyrábět, neboť nabídka takto poháněných modelů není příliš košatá, úplně zbavit se jich nehodlá.
Výrobu a vývoj místo toho Mercedes přesune na AMG. Což je vcelku logické, neboť sportovní oddělení z Affalterbachu vyrábí hned čtyři modely s motorem V12. A kromě toho ještě dodává agregáty do Itálie, kde končí před zadní nápravou supersportu Pagani Huayra.
Nebylo by tedy překvapením, kdyby AMG v brzké době ohlásilo nějakou novou akvizici s obdobnou malou firmičkou. Ostatně, Ferrari či Lamborghini asi k obdobné spolupráci s nikým nepřikročí. A pak nám už kromě Mercedesu zbývá akorát BMW a VW Group (Audi a Bentley). A samozřejmě McLarenem zmiňované muzeum.






AMG v současné době vyrábí více modelů vybavených motorem V12 než samotný Mercedes-Benz. Je proto logické, že budoucí vývoj a produkci bude značka s třícípou hvězdou směřovat právě do Affalterbachu
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 8 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 9 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 11 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva