Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6 končí, nezájmem zákazníků to není
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkonné šestikolky se prodalo přes 100 kusů, více, než třícípá hvězda očekávala. Druhý nejdražší model v nabídce přesto končí, má zůstat exkluzivní.
Včera jsme si mohli na první oficiální fotce prohlédnout novou verzi Mercedesu třídy G. Ta vychází z provedení 6x6, ovšem výkon osmiválcového motoru přenáší „pouze“ na čtyři kola. My ji přitom označili za verzi pro chudé, neboť se dá předpokládat, že astronomická cena, za kterou je k mání šestikolka, nepoklesne jen úměrně k odchodu jedné nápravy, ale o poznání větší měrou. To ovšem neznamená, že by si model 4x4^2 mohl pořídit každý druhý bezdomovec, neboť třícípá hvězda si dozajista opětovně řekne o několik milionů korun.
Příchod nového provedení je zároveň jedním z důvodů, proč Mercedes-Benz utne výrobu verze 6x6. Té se prodalo více než 100 exemplářů, což je mnohem větší počet, než s jakým německá automobilka původně počítala. Ukončení produkce tak zároveň umocní exkluzivitu vozu, jehož 544 koní zvládalo i přes hmotnost 3 850 kilogramů sprint z klidu na stovku za 6 sekund a maximálně se rozjelo na elektronicky omezených 160 km/h. Na druhou stranu si však při této činnosti řeklo o nějakých 50 litrů na sto kilometrů.
Nová verze by samozřejmě měla být úspornější, je však otázkou, zda bude také rychlejší. Označena je totiž jako G 500, což naznačuje menší potenciál pod kapotou. Mercedes sice nespecifikoval, zda se o pohon bude opětovně starat 5,5litrový osmiválec twin-turbo či modernější 4,7litrová pohonná jednotka plnící emisní normy Euro 6, nicméně dodal, že výkon bude dosahovat 422 koní.
Odpověď na danou záhadu najdeme v článku z loňského roku, kdy byl nafocen zelený exemplář, o němž se vyjadřoval i šéf divize z Affalterbachu Tobias Moers. Dá se tedy předpokládat, že novinka G 500 je základem budoucí verze AMG, která dostane do vínku 544 koní jako šestikolka. U takového modelu tedy můžeme s rychlejším sprintem počítat, zatímco verze pro „chudé” bude díky slabšímu osmiválci pomalejší...

























































Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 byl druhým nejdražším modelem třícípé hvězdy, přesto se nakonec prodalo přes 100 kusů. Nyní ovšem výroba v zájmu exkluzivity končí
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub