Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6 končí, nezájmem zákazníků to není
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkonné šestikolky se prodalo přes 100 kusů, více, než třícípá hvězda očekávala. Druhý nejdražší model v nabídce přesto končí, má zůstat exkluzivní.
Včera jsme si mohli na první oficiální fotce prohlédnout novou verzi Mercedesu třídy G. Ta vychází z provedení 6x6, ovšem výkon osmiválcového motoru přenáší „pouze“ na čtyři kola. My ji přitom označili za verzi pro chudé, neboť se dá předpokládat, že astronomická cena, za kterou je k mání šestikolka, nepoklesne jen úměrně k odchodu jedné nápravy, ale o poznání větší měrou. To ovšem neznamená, že by si model 4x4^2 mohl pořídit každý druhý bezdomovec, neboť třícípá hvězda si dozajista opětovně řekne o několik milionů korun.
Příchod nového provedení je zároveň jedním z důvodů, proč Mercedes-Benz utne výrobu verze 6x6. Té se prodalo více než 100 exemplářů, což je mnohem větší počet, než s jakým německá automobilka původně počítala. Ukončení produkce tak zároveň umocní exkluzivitu vozu, jehož 544 koní zvládalo i přes hmotnost 3 850 kilogramů sprint z klidu na stovku za 6 sekund a maximálně se rozjelo na elektronicky omezených 160 km/h. Na druhou stranu si však při této činnosti řeklo o nějakých 50 litrů na sto kilometrů.
Nová verze by samozřejmě měla být úspornější, je však otázkou, zda bude také rychlejší. Označena je totiž jako G 500, což naznačuje menší potenciál pod kapotou. Mercedes sice nespecifikoval, zda se o pohon bude opětovně starat 5,5litrový osmiválec twin-turbo či modernější 4,7litrová pohonná jednotka plnící emisní normy Euro 6, nicméně dodal, že výkon bude dosahovat 422 koní.
Odpověď na danou záhadu najdeme v článku z loňského roku, kdy byl nafocen zelený exemplář, o němž se vyjadřoval i šéf divize z Affalterbachu Tobias Moers. Dá se tedy předpokládat, že novinka G 500 je základem budoucí verze AMG, která dostane do vínku 544 koní jako šestikolka. U takového modelu tedy můžeme s rychlejším sprintem počítat, zatímco verze pro „chudé” bude díky slabšímu osmiválci pomalejší...

























































Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 byl druhým nejdražším modelem třícípé hvězdy, přesto se nakonec prodalo přes 100 kusů. Nyní ovšem výroba v zájmu exkluzivity končí
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
