Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes inovuje motory V12, budou výkonnější a dostupné i s pohonem 4x4
2.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chce více separovat osmiválcové pohonné jednotky od těch dvanáctiválcových. Zároveň potvrdila devítistupňový automat pro E 63 AMG.
O budoucnosti AMG jsme se zmiňovali vcelku nedávno. Jelikož je ovšem šéf sportovní divize z Affalterbachu Tobias Moers v těchto dnech nadmíru sdílný, máme pár důvodů, proč se k tomuto tématu vrátit. Tím prvním jsou pohonné jednotky V12, které navzdory bruselským regulátorům čeká ještě dlouhá budoucnost, alespoň u AMG. Sportovní divize Mercedesu je totiž hodlá nejen produkovat dále, ale dokonce ve větší míře než dosud, pročež musí být montážní linky přesunuty do Mannheimu. Nebude to ale jediná změna, která se těchto jednotek dotkne.
AMG totiž plánuje i navýšit jejich výkon. Tento krok je jednak chvályhodný, na druhé straně však vcelku logický. Stačí totiž pohled kupříkladu na technické parametry faceliftovaného Mercedesu SL, abychom zjistili, že mezi osmiválci a dvanáctiválci není až takový rozdíl. Tedy alespoň po stránce dynamické, kdy modely SL 63 a SL 65 dělí při akceleraci z klidu na stovku pouhé dvě desetiny sekundy. Ty jsou ovšem v případě druhé zmiňované verze opravdu draze vykoupeny - platí se tu spíše za prestiž než dynamiku.
Vyšším výkonem tak bude moci Mercedes snáze ospravedlnit nemalou cenovku, v jejímž případě navíc můžeme očekávat rovněž růst. Hnaná zadní náprava by si totiž již s větším stádem koní nemusela poradit, pročež do hry vstoupí systém pohonu všech kol 4Matic. Zatím sice není jisté, zda bude jen příplatkovou položkou či prvkem standardní výbavy, počítat však s jeho příchodem můžeme stoprocentně.
Mimo to Moers dále potvrdil, že chystaný Mercedes E 63 AMG skutečně dostane nový devítistupňový automat. K dispozici přitom bude i elektronický diferenciál zadní nápravy, který dorazil společně s modelem C 63 S Coupe. Toto kupé by se zároveň mělo dočkat bratříčka v podobě kabrioletu, jenž převezme jeho agresivní stylizaci i osmiválec. S ohledem na vyšší hmotnost však bude pomalejší.




































Mezi osmiválcovými...



















...a dvanáctiválcovými modely Mercedesu dnes není takový rozdíl. To se ale do budoucna má změnit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
