Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes inovuje motory V12, budou výkonnější a dostupné i s pohonem 4x4
2.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chce více separovat osmiválcové pohonné jednotky od těch dvanáctiválcových. Zároveň potvrdila devítistupňový automat pro E 63 AMG.
O budoucnosti AMG jsme se zmiňovali vcelku nedávno. Jelikož je ovšem šéf sportovní divize z Affalterbachu Tobias Moers v těchto dnech nadmíru sdílný, máme pár důvodů, proč se k tomuto tématu vrátit. Tím prvním jsou pohonné jednotky V12, které navzdory bruselským regulátorům čeká ještě dlouhá budoucnost, alespoň u AMG. Sportovní divize Mercedesu je totiž hodlá nejen produkovat dále, ale dokonce ve větší míře než dosud, pročež musí být montážní linky přesunuty do Mannheimu. Nebude to ale jediná změna, která se těchto jednotek dotkne.
AMG totiž plánuje i navýšit jejich výkon. Tento krok je jednak chvályhodný, na druhé straně však vcelku logický. Stačí totiž pohled kupříkladu na technické parametry faceliftovaného Mercedesu SL, abychom zjistili, že mezi osmiválci a dvanáctiválci není až takový rozdíl. Tedy alespoň po stránce dynamické, kdy modely SL 63 a SL 65 dělí při akceleraci z klidu na stovku pouhé dvě desetiny sekundy. Ty jsou ovšem v případě druhé zmiňované verze opravdu draze vykoupeny - platí se tu spíše za prestiž než dynamiku.
Vyšším výkonem tak bude moci Mercedes snáze ospravedlnit nemalou cenovku, v jejímž případě navíc můžeme očekávat rovněž růst. Hnaná zadní náprava by si totiž již s větším stádem koní nemusela poradit, pročež do hry vstoupí systém pohonu všech kol 4Matic. Zatím sice není jisté, zda bude jen příplatkovou položkou či prvkem standardní výbavy, počítat však s jeho příchodem můžeme stoprocentně.
Mimo to Moers dále potvrdil, že chystaný Mercedes E 63 AMG skutečně dostane nový devítistupňový automat. K dispozici přitom bude i elektronický diferenciál zadní nápravy, který dorazil společně s modelem C 63 S Coupe. Toto kupé by se zároveň mělo dočkat bratříčka v podobě kabrioletu, jenž převezme jeho agresivní stylizaci i osmiválec. S ohledem na vyšší hmotnost však bude pomalejší.





































Mezi osmiválcovými...
...a dvanáctiválcovými modely Mercedesu dnes není takový rozdíl. To se ale do budoucna má změnit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
Ovečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
15.4.2025Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15.4.2025EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15.4.2025BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15.4.2025Britové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
15.4.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan