Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes nevidí v designu nové třídy E problém, bát se naopak má konkurence
15.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka nemá obavy ze vzhledu nového Éčka, jenž se až příliš podobá třídám C a S. Obávat se prý spíše mají ti, kteří se chtějí nové třídě E postavit.
Třícípá hvězda v posledních letech dokazuje, že její designéři neoplývají kreativitou. Veškeré novinky Mercedesu jsou tak s výjimkou dimenzí v podstatě shodné, což by podle některých mohlo vést k odlivu zákazníků. Zvláště pak u nové třídy E, která jakoby z oka vypadla většímu eSku či naopak menšímu Céčku. Šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche ovšem takové obavy nemá a dodává, že „vůz vypadá přesně tak, jak by vypadat měl, a já jsem přesvědčen, že náš stále větší úspěch - vyšší než u konkurence - je dán i designem, který tímto považuji za extrémně úspěšný“.
Dá se samozřejmě předpokládat, že trh dá zapravdu spíše automobilce než kritikům. Už jen z toho důvodu, že při bližším zkoumání se nová třída E od svých sourozenců přece jen více liší, a to hlavně důrazem na lehce konzervativnější styling. „Toto je pro nás velmi důležitý vůz, středobod naší nabídky,“ uvádí dále na adresu novinky Zetsche. Podle něj přitom třícípá hvězda „dosud nevyrobila lepší třídu E, než je tato, a po stránce konkurenceschopnosti jsem si ní velmi spokojen, tudíž věřím, že registrace tohoto modelu výrazně porostou.“
Globální šéf marketingu a prodeje Ola Kallenius pak ještě dodává, že automobilka nepočítá s odlivem majitelů stávajícího Éčka směrem k menší třídě C. Podle něj je trend spíše takový, že zákazníci chtějí od nového vozu vždy něco navíc. Pokud tedy napříště nesáhnou znovu po třídě E, pak se maximálně uchýlí k modelům GLE a GLE Coupe nebo k větší třídě S, nikoliv však k Céčku. K tomu pak šéf vývoje Dr. Thomas Weber uvedl, že „problém bude mít spíše konkurence“ než třícípá hvězda.
Uvidíme tedy, jak se prodeje nového sedanu od léta rozjedou a zda bude třída E stejně úspěšná jako větší eSko. Závěrem pak jen zmíníme v rychlosti novinky, jenž se týkají Mercedesu-AMG GT. Ten by se taktéž v letních měsících měl dočkat výkonnějšího provedení GT R, přičemž šéf divize Tobias Moers nevylučuje v dohledné době ani příchod elektrické varianty. Podle něj by totiž bylo chybou, kdyby AMG zcela zahodilo vývoj, jenž je spojen s předchozím SLS Electric Drive.


















































Nová třída E se možná až příliš podobá svým sourozencům, Mercedes v tom však problém nevidí
Zdroje: Motoring, Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 10 hodinami