Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes S 500 Plug-In Hybrid 2014 oficiálně, vážně chce jezdit jen za 3 l/100 km (+ živé foto)
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní německý hybrid kromě nízké spotřeby nabídne i 30kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Na stovku pak zrychlí za 5,5 sekundy.
Říká se, že na každém šprochu je pravdy trochu. Informace blogu točícího se okolo značky Mercedes-Benz, se kterými jsme vás seznámili na počátku minulého měsíce, však nejsou reálné jen částečně, ale zcela. Mnoho nového tak o modelu S 500 Plug-In Hybrid přinést nemůžeme. Oficiálně ale lze potvrdit, že nejúspornější třída S má papírovou spotřebu skutečně jen 3 litry na 100 kilometrů. A že má doopravdy zvládnout až 30 km čistě na elektřinu - to pravda alespoń při soukromém economy runu bude, spotřeba paliva či její ekvivalent v podobě odebrané elektrické energie bude ve skutečném světě poněkud odlišný.
O tento dojezd se stará elektromotor o výkonu 109 koní a točivém momentu 340 Nm, který je spřažen s lithium-iontovými bateriemi a benzinovým šestiválcem produkujícím 333 koní a 480 Nm. Hnací ústrojí přitom funguje ve čtyřech režimech, kdy mód Hybrid umožňuje akceleraci z klidu na stovku za 5,5 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. V režimu E-Mode pak jedete jen na elektřinu, zatímco mód E-Save vám umožňuje schovat energii na později. Při přepnutí na Charge pak Mercedes-Benz během jízdy zmíněné baterie dobíjí regenerativním brzděním.
Více se zřejmě dozvíme na autosalonu ve Frankfurtu, kde má hybridní třída S debutovat. Tamtéž se Mercedes-Benz zřejmě rozpovídá i o nové superrychlé extérní dobíjecí stanici, stejně jako oznámí i dobu potřebou k naplnění baterií pomocí domácí zásuvky. Do prodeje pak model S 500 Plug-In Hybrid dorazí někdy na počátku příštího roku, přičemž po stránce cenové zamíří někam mezi třídu S poháněnou benzinovým osmiválcem a slabší hybridní provedení S 400.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu






Hybridní třída S se ve Frankfurtu snažila upozornit hlavně na svou nízkou spotřebu
Hybridní třída S má nabídnout 30kilometrový dojezd na elektřinu a průměrnou spotřebu 3 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 42 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 42 minutamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 8 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 10 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 11 hodinami