Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Merkelová představila náhradní plán snižování emisí CO2, zas tak odlišný ale není
7.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá kancléřka počítá se zavedením limitu emisí CO2 ve výši 95 g/km až od roku 2024. Pro luxusní značky by nový plán znamenal jen čtyřletou úlevu.
Není tomu dlouho, co jsme vám přiblížili rozepři mezi Evropskou unií a německou kancléřkou Angelou Merkelou. Té se totiž nelíbila maximální výše emisí CO2 navrhovaná pro rok 2020, která by zejména luxusní automobilky jako BMW nebo Mercedes-Benz značně znevýhodňovala. To byl podle mnohých populistický krok, se kterým Merkelová přišla pouze v rámci nedávných voleb. Nyní po opětovném vítězství německé kancléřky se ovšem zdá, že jen o předvolební žvásty zdaleka nešlo, neboť Merkelová už představila záložní plán.
Ten se již setkal se značným odporem v rámci velké části Evropské unie, přestože vůči návrhu bruselských politiků až tak odlišný není. Merkelová víceméně navrhuje jen to, že 80 procent všech nových vozů (namísto veškeré produkce, jak navrhuje EU) vyráběných od roku 2020 musí produkovat maximálně 95 gramů emisí CO2 na kilometr. Pro zbytek pak budou uplatněné superkredity, čímž skutečná výše emisí naroste na přibližně 104 g/km.
Tento stav by ovšem platil pouze nějaké čtyři roky, přičemž poté by již pravidlo 95 gramů platilo na všechna nová auta. Merkelové tak de facto jde pouze o odklad, nikoliv o zrušení nesmyslných příkazů EU, což je jeden z důvodů, proč nakonec tento plán získal podporu Renaultu a PSA. I když v tomto směru je třeba hledat pravdu jinde / Renault totiž spolupracuje s Mercedesem, Peugeot a Citroën pro změnu s BMW. A čí chleba jíš...
Uvidíme tedy, nakolik bude Merkelová se svým plánem úspěšná. Vzhledem k vyjednávací pozici Německa by ovšem odpor EU byl trochu zbytečný. Přeci jen, i politikům z Bruselu dozajista dochází, že podřezávat větev, na které sedí, není dobrý nápad. V tomto smyslu si ovšem říkáme, že německá kancléřka mohla přeci jen prosadit trochu smysluplnější plán než jen částečný čtyřletý odklad...



Německá kancléřka Angela Merkelová přišla se záložním plánem pro bruselské politiky. Těm zřejmě nezbude nic jiného než souhlasit
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejčtenější články
Šéftechnik zodpovědný za vývoj Corvette bez špetky diplomacie zareagoval na zvěsti o tom, že se chystá její elektrická verze
25.7.2025Rodinný zázrak Renaultu pro 7 se ukázal v novém. Za pouhých 150 tisíc Kč nabízí ještě víc než dosud, bude to znovu hit
25.7.2025Chytněte se za hlavu. Šéf Audi ohlásil nový model a dokázal, že firma si z dosavadních selhání nevzala vůbec nic
25.7.2025Američané ukázali další možnou podobu budoucí Corvette, vypadá božsky
25.7.2025Technik Jaguaru a Astonu si splnil sen. Dal v práci výpověď, založil si vlastní automobilku a teď ukázal vlastní sporťák s motorem V12
25.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva