Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Merkelová představila náhradní plán snižování emisí CO2, zas tak odlišný ale není
7.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá kancléřka počítá se zavedením limitu emisí CO2 ve výši 95 g/km až od roku 2024. Pro luxusní značky by nový plán znamenal jen čtyřletou úlevu.
Není tomu dlouho, co jsme vám přiblížili rozepři mezi Evropskou unií a německou kancléřkou Angelou Merkelou. Té se totiž nelíbila maximální výše emisí CO2 navrhovaná pro rok 2020, která by zejména luxusní automobilky jako BMW nebo Mercedes-Benz značně znevýhodňovala. To byl podle mnohých populistický krok, se kterým Merkelová přišla pouze v rámci nedávných voleb. Nyní po opětovném vítězství německé kancléřky se ovšem zdá, že jen o předvolební žvásty zdaleka nešlo, neboť Merkelová už představila záložní plán.
Ten se již setkal se značným odporem v rámci velké části Evropské unie, přestože vůči návrhu bruselských politiků až tak odlišný není. Merkelová víceméně navrhuje jen to, že 80 procent všech nových vozů (namísto veškeré produkce, jak navrhuje EU) vyráběných od roku 2020 musí produkovat maximálně 95 gramů emisí CO2 na kilometr. Pro zbytek pak budou uplatněné superkredity, čímž skutečná výše emisí naroste na přibližně 104 g/km.
Tento stav by ovšem platil pouze nějaké čtyři roky, přičemž poté by již pravidlo 95 gramů platilo na všechna nová auta. Merkelové tak de facto jde pouze o odklad, nikoliv o zrušení nesmyslných příkazů EU, což je jeden z důvodů, proč nakonec tento plán získal podporu Renaultu a PSA. I když v tomto směru je třeba hledat pravdu jinde / Renault totiž spolupracuje s Mercedesem, Peugeot a Citroën pro změnu s BMW. A čí chleba jíš...
Uvidíme tedy, nakolik bude Merkelová se svým plánem úspěšná. Vzhledem k vyjednávací pozici Německa by ovšem odpor EU byl trochu zbytečný. Přeci jen, i politikům z Bruselu dozajista dochází, že podřezávat větev, na které sedí, není dobrý nápad. V tomto smyslu si ovšem říkáme, že německá kancléřka mohla přeci jen prosadit trochu smysluplnější plán než jen částečný čtyřletý odklad...



Německá kancléřka Angela Merkelová přišla se záložním plánem pro bruselské politiky. Těm zřejmě nezbude nic jiného než souhlasit
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 2 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 2 hodinamiNissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
před 3 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 5 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva