Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky
4.11.2019 | Mirek Mazal
Že moderní bavoráky nestihla zrovna redukční dieta, víme dobře, jen zřídka ale lze spatřit auta dělená dekádami bok po boku. Rozdíly jsou ohromné a obří ledvinky dávají všemu korunu.
Nové modely aut všech významnějších značek jsou vždy o něco rozměrnější, než ty starší. Lidé očekávají více prostoru, komfortu a bezpečnosti, čehož bez zvětšení vnějších rozměrů stěží docílíte. Rozdíly naštěstí neprobíhají skokově, a tak si velkých změn během několika generací není snadné všimnout. Navíc designéři se obvykle snaží auta črtat tak, aby se velkými nezdála, i když velká jsou. Tedy někteří designéři, ti mnichovští mezi ně rozhodně nepatří.
Jako by nestačilo, že se samotná BMW stávají většími, v posledních letech dostávají také stále mohutnější čelní partie, které dojem z jejich obrovitosti jen umocňují. Nejvíce je to nyní patrné na nové řadě X7 a faceliftované řadě 7, které pomalu děsí malé děti, kdekoli se naskytnou.
Právě největší dosud prodávané SUV s bavorským rodným listem schytává kritiku, že zabírá zbytečně moc místa. Uštěpačné komentáře směrem k bavorskému autobusu už se staly koloritem, znovu je ale připomínají záběry nového mastodonta vedle staršího sourozence stejného původu.
BMW X7 se málem nevešlo do záběru při parkování vedle lehkonohé řady 3 generace E30 v provedení Touring. Už obrovské ledvinky gigantického SUV mají velikost snad čelního okna jednoduše střiženého kombi. Menší, ale o to přijatelnější Touring úplně zaniká, vedle X7 připomíná spíše hračku pro děti.
Kromě rozměrů se ztrácí i díky šedé barvě s minimem chromu vedle zářivých ledvin s chromovaným vertikálním žebrováním. Největší mnichovské SUV je zhruba o 400 milimetrů širší, střecha končí dokonce o 450 milimetru výše než u sourozence z přelomu 80. a 90. let. Vážně tedy nelze říci, že fotky klamou...





Poněkud smutné srovnání téměř skoro neviditelného BMW 3 E30 vedle dominantní X7. Moderní BMW jsou stále většími monstry, mimo jiné kvůli svým obřím ledvinkám
Zdroj: GlobalAutoExchange@Facebook
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejnovější články
Ford dostal peníze, aby postavil továrny na baterky pro elektromobily. Teď se mu vše hroutí a musí je vracet
před 8 hodinami
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
před 9 hodinami
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
před 11 hodinami
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
včera
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 00:11 - abgx1
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Rychlodotazy 12.17. 19:03 - PepaSFI
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
