Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky
4.11.2019 | Mirek Mazal
Že moderní bavoráky nestihla zrovna redukční dieta, víme dobře, jen zřídka ale lze spatřit auta dělená dekádami bok po boku. Rozdíly jsou ohromné a obří ledvinky dávají všemu korunu.
Nové modely aut všech významnějších značek jsou vždy o něco rozměrnější, než ty starší. Lidé očekávají více prostoru, komfortu a bezpečnosti, čehož bez zvětšení vnějších rozměrů stěží docílíte. Rozdíly naštěstí neprobíhají skokově, a tak si velkých změn během několika generací není snadné všimnout. Navíc designéři se obvykle snaží auta črtat tak, aby se velkými nezdála, i když velká jsou. Tedy někteří designéři, ti mnichovští mezi ně rozhodně nepatří.
Jako by nestačilo, že se samotná BMW stávají většími, v posledních letech dostávají také stále mohutnější čelní partie, které dojem z jejich obrovitosti jen umocňují. Nejvíce je to nyní patrné na nové řadě X7 a faceliftované řadě 7, které pomalu děsí malé děti, kdekoli se naskytnou.
Právě největší dosud prodávané SUV s bavorským rodným listem schytává kritiku, že zabírá zbytečně moc místa. Uštěpačné komentáře směrem k bavorskému autobusu už se staly koloritem, znovu je ale připomínají záběry nového mastodonta vedle staršího sourozence stejného původu.
BMW X7 se málem nevešlo do záběru při parkování vedle lehkonohé řady 3 generace E30 v provedení Touring. Už obrovské ledvinky gigantického SUV mají velikost snad čelního okna jednoduše střiženého kombi. Menší, ale o to přijatelnější Touring úplně zaniká, vedle X7 připomíná spíše hračku pro děti.
Kromě rozměrů se ztrácí i díky šedé barvě s minimem chromu vedle zářivých ledvin s chromovaným vertikálním žebrováním. Největší mnichovské SUV je zhruba o 400 milimetrů širší, střecha končí dokonce o 450 milimetru výše než u sourozence z přelomu 80. a 90. let. Vážně tedy nelze říci, že fotky klamou...





Poněkud smutné srovnání téměř skoro neviditelného BMW 3 E30 vedle dominantní X7. Moderní BMW jsou stále většími monstry, mimo jiné kvůli svým obřím ledvinkám
Zdroj: GlobalAutoExchange@Facebook
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 11 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 7 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 9 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 9 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 11 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB