Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky
4.11.2019 | Mirek Mazal
Že moderní bavoráky nestihla zrovna redukční dieta, víme dobře, jen zřídka ale lze spatřit auta dělená dekádami bok po boku. Rozdíly jsou ohromné a obří ledvinky dávají všemu korunu.
Nové modely aut všech významnějších značek jsou vždy o něco rozměrnější, než ty starší. Lidé očekávají více prostoru, komfortu a bezpečnosti, čehož bez zvětšení vnějších rozměrů stěží docílíte. Rozdíly naštěstí neprobíhají skokově, a tak si velkých změn během několika generací není snadné všimnout. Navíc designéři se obvykle snaží auta črtat tak, aby se velkými nezdála, i když velká jsou. Tedy někteří designéři, ti mnichovští mezi ně rozhodně nepatří.
Jako by nestačilo, že se samotná BMW stávají většími, v posledních letech dostávají také stále mohutnější čelní partie, které dojem z jejich obrovitosti jen umocňují. Nejvíce je to nyní patrné na nové řadě X7 a faceliftované řadě 7, které pomalu děsí malé děti, kdekoli se naskytnou.
Právě největší dosud prodávané SUV s bavorským rodným listem schytává kritiku, že zabírá zbytečně moc místa. Uštěpačné komentáře směrem k bavorskému autobusu už se staly koloritem, znovu je ale připomínají záběry nového mastodonta vedle staršího sourozence stejného původu.
BMW X7 se málem nevešlo do záběru při parkování vedle lehkonohé řady 3 generace E30 v provedení Touring. Už obrovské ledvinky gigantického SUV mají velikost snad čelního okna jednoduše střiženého kombi. Menší, ale o to přijatelnější Touring úplně zaniká, vedle X7 připomíná spíše hračku pro děti.
Kromě rozměrů se ztrácí i díky šedé barvě s minimem chromu vedle zářivých ledvin s chromovaným vertikálním žebrováním. Největší mnichovské SUV je zhruba o 400 milimetrů širší, střecha končí dokonce o 450 milimetru výše než u sourozence z přelomu 80. a 90. let. Vážně tedy nelze říci, že fotky klamou...





Poněkud smutné srovnání téměř skoro neviditelného BMW 3 E30 vedle dominantní X7. Moderní BMW jsou stále většími monstry, mimo jiné kvůli svým obřím ledvinkám
Zdroj: GlobalAutoExchange@Facebook
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 7 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 8 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 10 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB