Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Možná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
4.12.2023 | Petr Miler
Teoreticky se může stát, že Italové s takto koncipovaným autem ještě přijdou, velkosériový model to ale bude jen stěží. Fakt, že se i za Ferrari bez turb a elektromotorů zavírá voda, je smutný. 812 Superfast připomíná, že rychlé může být Ferrari i bez toho, navíc zní jako král vysokých C.
Nemáme nic proti žádnému typu aut, vadí nám ale, když si každý nemůže vybrat podle svého gusta to, co se mu líbí a vyhovuje jeho řidičským potřebám a preferencím. Stále pokračující turboéra sice nadělila autům bezprecedentní dynamiku, což je fajn, někteří by ale zkrátka více než tu ocenili přesnost a znělost atmosféricky plněných motorů. V kombinaci s elektromotory pak přibylo hmotnosti a ubylo ovladatelnosti i konzistence dynamiky, což puristé též neocení. Výjimek s ryzími „atmosférami” je na trhu k dispozici naprosté minimum a téměř či zcela je opustily i značky, které jim byly kdysi oddány.
Jednou z takových je Ferrari, které je skoro synonymem pro nepřeplňované, točivé dvanáctiválce, i u něj se ale naneštěstí za takovými stroječky téměř zavřela voda. A pokud lze výhledově očekávat jejich udržení v nabídce, bude to nejspíše jen s elektrickou asistencí. Donedávna to neplatilo, to dokud firma držela v nabídce možná poslední pravověrný model, kupé založené na někdejším typu F12. S dvanáctiválci pořád nekončí, v tuto chvíli jej ale má ze sériových typů k dispozici jen SUV Purosangue, které lze za pravověrné Ferrari považovat jen stěží.
V tzv. FUV najdeme poslední iteraci dvanáctiválcové jednotky o objemu 6,5 litru s výkonem omezeným na 725 koní, níže ale můžete vidět v letu jeho předchozí evoluci o stejném objemu s výkonem až 800 koní v modelu 812 Superfast. A zlobit se není na co. Už to je extrémní porce výkonu, zvláště na nepřeplňovaný motor, jehož servírování působí stejně lahodně jako opojně.
V běžném provozu na rychlostně neomezené německé dálnici je to o to lepší podívaná, neboť v takovém prostředí působí dosažených až 331 km/h přece jen zajímavěji než třeba na letišti. Je to přesto tak trochu let, auto je na třístovce až hříšně brzy a pokud by řidič ve 331 km/h nesundal nohu z plynu, vůz by jistě dosáhl i avizovaných 340 km/h jako nic. Impozantní, škoda jen, že skoro mrtvé.



Ferrari 812 Superfast svým jménem až tak nepřehání, na německé dálnici je skutečně superrychlé, jak vám nejlépe ukáže video níže. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 8 hodinami
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
před 7 hodinami
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 8 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
před 10 hodinami
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
před 11 hodinami
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 19:41 - M.Z.
- Politický koutek 12.07. 19:38 - M.Z.
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
