Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Možná poslední záchvěv řidičských aut z Francie ukázal, co dovede v novém, na svůj výkon jede skvěle
31.1.2022 | Petr Miler
Ačkoli čerstvě prošel menší modernizací, už teď má od výrobce podepsaný ortel. Co na tom, že tak, jak je, oslovuje ty správné zákazníky. Co na tom, že svým pojetím zaplňuje prázdné místo na trhu. Alpine A110 není elektrický, a tak musí udělat cestu jiným.
Trvalo věky, než jsme se jej dočkali a už se s ním můžeme pomalu loučit. Již v roce 2008 se začalo mluvit o tom, že Renault oživí značky Alpine, v roce 2012 to pak skutečně udělal a ukázal první koncept novodobého Alpine A110. Museli jsme si ale počkat další čtyři roky na chvíli, než Francouzi přišli s předprodukční podobou tohoto auta a teprve v roce 2017 plně odhalili sériové provedení. Nyní se píše rok 2022 a A110 si může pomalu znovu balit fidlátka.
Psali jsme o víkendu, že Renault hodlá i z této značky udělat výrobce čistě elektrických aut, primárně SUV, což podle nás nedává vůbec žádný smysl. A110 resp. A110 S je svém současném provedení skutečně řidičským autem, které nikdy nebude fungovat dnešním způsobem s elektrickým pohonem a adekvátní baterkou. Sám elektrický pohon problém není, ale tento vůz se dnes vyznačuje hmotností okolo 1 100 kg, což je s těžkým akumulátorem neopakovatelné. Současně je dělaný na ostré ježdění, které nutně během chvíle vyčerpá jeho kapacitu.
Na trhu dnes není elektrické auto, se kterým by šlo opravdu ostře více než desítky kilometrů a je pošetilé se domnívat, že elektrický Alpine na tom bude jinak. A opravdu si nedovedeme představit, jak bychom se bavili s vozem, se kterým si třeba 20 minut sjedete a pak jej budete klidně hodiny dobíjet. To přece nedává smysl, technika elektrických aut jednoduše není tak daleko, aby podobné využití vozu smysluplně zajistila. Proč za těchto podmínek Renault neudrží Alpine v prodeji v jeho současné podobě - neboť při jeho aktuálních prodejích je to i s ohledem na požadavky EU stejně úplně jedno - nám uniká.
Na videu níže si tedy můžete prohlédnout v akci dost možná poslední záchvěv skutečně řidičských aut z Francie, neboť ani další tamní značky jiným směrem nemíří. Středem pozornosti je modernizovaný Alpine A110 S doplněný o tzv. Aero Kit, který disponuje výkonem až 300 koní a točivým momentem nejvýše 340 Nm. Z 0 na 100 km/h má akcelerovat za 4,5 sekundy a rozjet se až na 275 km/h, což jsou dost solidní hodnoty na vůz s motorem 1,8 turbo. Ale v praxi nemá problém je zopakovat, i když více jak 200 km/h se nedočkáme. Na této rychlosti je auto ovšem dřív, než řeknete Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé - tak si nyní říká továrna, kde se A 110 pořád ještě vyrábí.






Modernizovaný Alpine A 110 S s tzv. Aero Kitem je opravdu rychlé auto, jak můžete vidět níže. Škoda, že má za nějaké tři roky skončit bez šance, že by na něj navázalo cokoli fakticky srovnatelného. Foto: Alpine
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 2 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 4 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 5 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva