Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025 | Petr Prokopec
Replikám obecně moc nefandíme, skutečný švédský hypersport je ale pro normálního smrtelníka něčím tak nedosažitelným, že tohle od nás má palec nahoru. Zvlášť když ve srovnání s originálem přišel na drobné.
Vlastnit sbírku supersportů není v dnešní době nic nemožného, dokonce i když jde o ty nejdražší exoty, jaké jde koupit. Jen kvůli jejich pořízení nesmíte za jejich oficiálními výrobci. A vlastně byste se jimi neměli až tak moc chlubit, jinak také místo obdivu můžete sklidit posměch. I když záležet bude na tom, komu své klenoty ukážete. Zatímco někdo nad replikami ohrnuje nos, jako kdyby šlo o podobné „fejky“, na jaké lze narazit na vietnamských tržnicích, pro jiné důkaz, že i šikovný kutil dokáže ve své garáži stvořit něco úctyhodného.
V tomto ohledu asi nejdále zachází Vietnamec Vu Van Nam a jeho parta. Tito nadšenci totiž v posledních letech prosluli jako výrobci replik těch nejúžasnějších aut světa, která by minimálně z dálky nedokázali od pravých rozeznat ani jejich tvůrci. Ostatně se jen podívejte na některé z jejich předchozích kreací, ať již jde o Bugatti Chiron, Ferrari LaFerrari či Pagani Huayra. Nově pak stojí za zrodem Koenigseggu Jesko, přičemž právě na švédské stíhačce zabrala celý rok. I proto, že stavba probíhala prakticky na koleni a při patřičně velké dílně si tak podobnou repliku může doma postavit skoro každý.
Tím ani v nejmenším nehodláme tvrdit, že by šlo o cokoli jednoduchého. Zvlášť když Van Nam měl k dispozici pouze fotografie výsledného vozu a tytéž parametry, kterými Koenigsegg zásobuje zákazníky či odbornou a laickou veřejnost. Rozhodně se však nedostal k detailním technickým nákresům, stejně jako mu Švédové neposlali seznam všech potřebných komponentů spolu s adresami dodavatelů. Ostatně v takovém případě by se stavba prodražila, zatímco v tomto případě lze mluvit víceméně o stejné částce, jakou v bazaru zaplatíte za ojetou Škodu Octavia třetí generace - vedle stamilionových cen skutečných Koenigseggů jsou to drobné.
Replika totiž využívá laminátovou karoserii a rám svařený z běžných ocelových profilů. Pohonnou jednotku pak Vietnamci vypreparovali ze staré Toyoty Corona, načež tu máme atmosférickou jedna-osmu, která jen stěží produkuje stejných 1 622 koní, za jaké je zodpovědný přeplňovaný pětilitrový osmiválec originálu spalující bioetanol. Dokud však nenastartujete, nikdo to nepozná. A třeba na takovém poli nabízí replika více zábavy, neboť skutečné Jesko byste na takové místo vzali jen stěží. I proto jsme zvědavi, s čím se Vietnamci vytasí příště.



Švédskou stíhačku můžete mít doma za pakatel, jen musíte mít velkou dílnu a dost času na stavbu repliky. S tou si pak ve finále můžete užít i více zábavy než s originálem, podívejte se na jednu takovou níže. Foto: Koenigsegg
Zdroj: NHET TV@YouTube
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Rookie šampionátu Zaghwan Zaidi včera 16:00
- Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem včera 13:42
- Fernandez místo Oliveiry včera 09:00
- Ai Ogura diskvalifikován 17.3.2025
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? 17.3.2025
Nejnovější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
včeraMitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včeraElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včera
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 03.20. 04:36 - danielcraig
- Toyota obecně 03.20. 01:39 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 23:26 - Kavis
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.19. 21:08 - mafel
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 03.19. 15:48 - pavproch
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan