Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nadšenci si doma z auta za 11 tisíc Kč postavili vzácné Pagani za 80 milionů, od originálu ho nerozeznáte
10.1.2024 | Petr Prokopec
Jasně, repliky jsou nesmysl, ale tohle je tak úžasně propracované dílo postavené s tak malými náklady, že to prostě bere dech. Člověk si při pohledu na výsledek musí ukroutit hlavu, i kdyby nechtěl.
Vu Van Nam a jeho parta jsou zpátky. Vietnamský kutil se v uplynulých dvou letech proslavil replikami hned několika hypersportů. Nejprve spolu s ostatními nadšenci doslova na koleni postavil Bugatti Chiron, než svou pozornost obrátil k Ferrari LaFerrari. Zatím nemáme žádné zprávy o tom, že by italská automobilka proti tomuto člověku jakkoliv zasáhla, a to přesto, že repliku zdobí loga vzpínajícího se koníka i s nápisy Ferrari. Buď dodnes žasne, nebo je pro ni Vietnam zemí, ve které nemá žádné páky.
Nově se Vu Van Nam opětovně nechal inspirovat italským supersportem, tentokrát ovšem padla volba na Pagani Huayra. To parta vietnamských nadšenců zmákla postavit za 500 dní, tedy za zhruba rok a půl. Základem pro jejich práci se přitom stalo staré Daewoo Espero, tedy korejský sedan z 90. let minulého století, který koupili za ekvivalent pouhých 11 tisíc Kč. Dárcovským vozem se však stalo jen v rámci pohonné jednotky, převodovky a kabeláže. Jinak ovšem „vietnamská Huayra“ disponuje ručně svařeným rámem, na který byla nasazena laminátová karoserie.
Pokud si přitom 47 minut dlouhé video vychutnáte celé, nebudete občas vycházet z údivu. Říci, že si Vietnamci italský supersport postavili na koleni, je vlastně ještě poměrně noblesní tvrzení. Jejich dílna má totiž do profesionální velmi daleko, mnohé nástroje pak nejsou speciální, nýbrž základní, které seženete v každém železářství. Často se pracuje na zemi v písku, slovo zvedák pak nejspíše nadšenci považují za sprosté. Koneckonců motor přenáší či spíše táhnou prachem pouze zavěšený na trubce.
Právě v kontextu s danými podmínkami je ovšem jejich dílo opravdu mistrovské. Zejména tedy z dálky, kdy nepoznáte, že se nejedná o originál. Přitom třeba karoserie vznikla tím způsobem, že byl na svařený rám pokrytý plechy nanesena hlína. Ta byla následně vyformována do požadovaného tvaru a pokryta laminátem. Tím vietnamští nadšenci vytvořili formu, ze které poté vyextrahovali požadované panely. K dispozici neměli ani detailní plány, nýbrž pouze zmenšený model italského supersportu.
Podobným způsobem vznikaly i části interiéru, do kterého se stejně jako u originálu dostanete vzhůru výklopnými dveřmi. Motor se pak rovněž nachází až za sedačkami, počet válců je však třikrát nižší. Pochopitelně ale není tak výkonný, neboť Daewoo mělo díky spolupráci s koncernem General Motors k dispozici jen čtyřválcovou jedna-pětku, jedna-osmu či dvoulitr. Ten s největším objemem přitom dával k dobru 115 koní, na oslnivou dynamiku tak můžete rovnou zapomenout. Ale o to tu nejde.
Jsme zvědavi, s čím Vu Van Nam vyrukuje příště. S elektromobilem příliš nepočítáme, něco takového by nejspíše již bylo nad schopnosti vietnamských nadšenců, tedy alespoň v rámci techniky. Takový Rolls-Royce by ale rozhodně nebyl od věci, zvláště když jeho karoserie čítá daleko méně záhybů. Je to však jen jedna z mnoha možností, svět aut je pro tuto partu evidentně rozsáhlou knihou, ve které si hodlají číst dle svých nálad. A zjevně není nikdo, kdo by jim v tom zabránil - naštěstí, chce se říci.
Originální Huayra se vyráběla v letech 2012 až 2018, kdy vznikla pouze ve sto exemplářích. Každý dostal do vínku šestilitrový dvanáctiválec od Mercedesu-AMG. Na videu níže můžete vidět působivou repliku, kterou šikovní Vietnamci postavili na základech čtyřválcového Daewoo Espero za pouhých 11 tisíc Kč. Ilustrační foto: Pagani Automobili
Zdroj: NHET TV@YouTube
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz