Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder

Naftové motory jsou v poslední době na pranýři, jenže ony mají pořád co nabídnout. Inovované Audi S4 „drze” přepřáhlo z šestiválcového benzinu na diesel a teď ukázalo, co dovede.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder

18.7.2019 | Mirek Mazal

Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Naftové motory jsou v poslední době na pranýři, jenže ony mají pořád co nabídnout. Inovované Audi S4 „drze” přepřáhlo z šestiválcového benzinu na diesel a teď ukázalo, co dovede.

Nejnovější ostré Audi přichází jako součást tichého naftového revanše přicházejícího z míst, ze kterých se to dalo nejméně čekat. Německá automobilka k nevůli některých a k nadšení jiných nahradila vrcholný benzín zatracovaným dieselem. Opatření přišlo pravděpodobně kvůli neschopnosti homologovat zážehovou jednotku a snahám o snížení průměrných emisí CO2 celé značky, ale podle jízdních výkonů to vypadá na návrat v plné parádě.

Ještě než se podíváme na italskou silnici, zastavíme se u papírové specifikace verze kombi. Nalepené znaky S4 spojené s naftou nedělají ostudu, protože třílitrový turbodiesel už dávno není pomalý, hlučný a smradlavý pohon, ale ukázněný pracant o výkonu 347 koní (255 kW) a točivém momentu 700 Nm. Důležité je zmínit přítomnost 48voltového elektrického okruhu, lithium-iontové baterie o kapacitě 0,5 kWh či integrovaného startér-generátoru, jež mají vozu napomoci k nižší spotřebě a emisím, než jaké doprovází benzinovou verzi. Výše uvedený startér-generátor v rámci zrychlování dokáže pomoci vozu poskytnutím dodatečných 11 koní a 60 Nm.

Složitá technika pod víkem motoru spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem 4x4. Prakticky už nic nechybí k ohromení akcelerací, která z místa na 100 km/h trvá jen 4,9 sekundy. Neskutečný pokrok u rodinných kombi, téměř dvoutunový přepravník může uhánět 250 km/h s povinným omezovačem a bez něj jistě ještě daleko rychleji.

Skutečné chování na silnici předvádí krátké video z Itálie. Dieselová odplata nejprve předvede elektronicky upravený zvuk a následně potvrdí papírové předpoklady. Umělé tóny motoru a výfuků nejsou nejhorší, ale přirozená symfonie benzínového šestiválce nebude nikdy líbezně nahrazena reproduktory. Proti zrychlení nelze říci ani půl slova, zatlačení do sedadel směle konkuruje ryze sportovním modelům zbaveným možnosti nalodit všechny věci na společnou dovolenou a jet za pár litrů nafty, pokud zrovna nepotřebujete uhánět dvoustovkou.


Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 1 - Audi S4 2020 jizda foto 01Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 2 - Audi S4 2020 jizda foto 02Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 3 - Audi S4 2020 jizda foto 03Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 4 - Audi S4 2020 jizda foto 04Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 5 - Audi S4 2020 jizda foto 06Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 6 - Audi S4 2020 jizda foto 07Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 7 - Audi S4 2020 jizda foto 09Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 8 - Audi S4 2020 jizda foto 10Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder - 9 - Audi S4 2020 jizda foto 12
Dieselové Audi S4 se v Itálii předvedlo ve velmi dobrém světle

Zdroj: Automann-TV@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.