Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder
18.7.2019 | Mirek Mazal
Naftové motory jsou v poslední době na pranýři, jenže ony mají pořád co nabídnout. Inovované Audi S4 „drze” přepřáhlo z šestiválcového benzinu na diesel a teď ukázalo, co dovede.
Nejnovější ostré Audi přichází jako součást tichého naftového revanše přicházejícího z míst, ze kterých se to dalo nejméně čekat. Německá automobilka k nevůli některých a k nadšení jiných nahradila vrcholný benzín zatracovaným dieselem. Opatření přišlo pravděpodobně kvůli neschopnosti homologovat zážehovou jednotku a snahám o snížení průměrných emisí CO2 celé značky, ale podle jízdních výkonů to vypadá na návrat v plné parádě.
Ještě než se podíváme na italskou silnici, zastavíme se u papírové specifikace verze kombi. Nalepené znaky S4 spojené s naftou nedělají ostudu, protože třílitrový turbodiesel už dávno není pomalý, hlučný a smradlavý pohon, ale ukázněný pracant o výkonu 347 koní (255 kW) a točivém momentu 700 Nm. Důležité je zmínit přítomnost 48voltového elektrického okruhu, lithium-iontové baterie o kapacitě 0,5 kWh či integrovaného startér-generátoru, jež mají vozu napomoci k nižší spotřebě a emisím, než jaké doprovází benzinovou verzi. Výše uvedený startér-generátor v rámci zrychlování dokáže pomoci vozu poskytnutím dodatečných 11 koní a 60 Nm.
Složitá technika pod víkem motoru spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem 4x4. Prakticky už nic nechybí k ohromení akcelerací, která z místa na 100 km/h trvá jen 4,9 sekundy. Neskutečný pokrok u rodinných kombi, téměř dvoutunový přepravník může uhánět 250 km/h s povinným omezovačem a bez něj jistě ještě daleko rychleji.
Skutečné chování na silnici předvádí krátké video z Itálie. Dieselová odplata nejprve předvede elektronicky upravený zvuk a následně potvrdí papírové předpoklady. Umělé tóny motoru a výfuků nejsou nejhorší, ale přirozená symfonie benzínového šestiválce nebude nikdy líbezně nahrazena reproduktory. Proti zrychlení nelze říci ani půl slova, zatlačení do sedadel směle konkuruje ryze sportovním modelům zbaveným možnosti nalodit všechny věci na společnou dovolenou a jet za pár litrů nafty, pokud zrovna nepotřebujete uhánět dvoustovkou.









Dieselové Audi S4 se v Itálii předvedlo ve velmi dobrém světle
Zdroj: Automann-TV@Youtube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 10 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před hodinouHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 3 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 4 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 6 hodinamiMercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva