Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
před 5 hodinami | Petr Prokopec
Je dnešní optikou docela legrační, že se Volkswagen zrodil jako doslovné ztělesnění lidového vozu. A nakonec i v době, kdy dorazil první Golf GTI, byl tento vůz obrazem lidového sporťáku. Dnes stojí základní Golf GTI přes 1,1 milionu. A vrcholná Edition 50 je ještě jinde.
V polovině letošního června se Volkswagen pochlubil rekordem, který ovšem uznává pouze německá automobilka. Ta bude příští rok slavit 50. výročí příchodu Golfu GTI, pročež se ikonickému hot hatchi v jeho osmé iteraci podívala řádně na zoubek. Výkon dvoulitrového čtyřválce tak byl u varianty Edition 50 navýšen na u GTI bezprecedentních 325 koní, pročež předokolka jen o chlup zaostává za provedením R, které je spojeno s 333 kobylami mířícími na obě nápravy.
Němci nicméně nezůstali jen u posílení motoru, vyššímu výkonu byl totiž přizpůsoben také podvozek. Kromě toho bude možno objednat také paket Performance, se kterým klesá hmotnost o 30 kilogramů. Právě s ním Golf GTI Edition 50 dosáhl na Severní smyčce Nürburgringu času 7 minut a 46,13 sekundy, což je sice velmi slušný výsledek, ovšem o rekord jde jen v rámci produktů této značky.
Aktuálně se výroční edice začala prodávat. České ceny zatím ještě zveřejněny nebyly, ty německé ale už známe. A nízké opravdu nejsou, neboť za 325 koní musíte vysázet na dřevo 54 540 Eur, tedy 1,33 milionu korun. Novinka je tak rázem na dostřel od Golfu R, který je na západ od našich hranic k mání od 55 540 Eur (1,35 milionu Kč). Běžné GTI pak v Německu stojí minimálně 46 250 Eur (1,13 milionu Kč), což je skoro stejná částka jako u nás.
Jakmile ovšem zahrnete do hry zmíněný paket Performance, který je víceméně nutností, pokud chcete dostat to, co dělá Edition 50 výjimečnou, musíte si připlatit dalších 4 200 Eur neboli 102 500 Kč. Celkově jsme tedy na téměř 1,5 milionu korun, což je na Volkswagen, tedy „Lidový vůz” kompaktní velikosti docela soda. To jsou pak lidové i statisícové cifry na kabelkách od Diora... Tušíme, že tady VW ani nebude muset uměle omezovat výrobu - cena to zvládne za něj.


















Golf GTI Edition 50 je nejsilnějším GTI historie a nejrychlejším vozem značky na Ringu. Za to si však Němci nechávají pořádně zaplatit, s v podstatě nezbytným paketem Performance vám totiž z peněženky zmizí téměř 1,5 milionu korun. Tedy víc, než kolik dáte za Golf R. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 6 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejčtenější články
 Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
 2.10.2025
 Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
 2.10.2025
 Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
 2.10.2025
 Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
 2.10.2025
 Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
 2.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter