Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h
19.6.2019 | Petr Miler
Scala přichází v době, která výkonným verzím obyčejných aut přeje stále méně, přesto alespoň jeden slušný motor nabízí. A ten se zjevně dokáže postarat o velmi dobré dynamické představení.
Škoda Scala je zajímavé auto s celkem nezajímavou nabídkou motorů. Na to, že se tváří jako „český Golf”, má k motorové paletě svého vzoru dost daleko a náročnější zákazník si může koupit jen jednu jedinou verzi. Tříválce jsou nepřijatelné pro všechno, čím jsou, diesel 1,6 TDI je příliš malý na to, aby prodal výhody naftových motorů a pak už zbývá jen 150koňový 1,5 TSI. Právě ten působí dojmem, že by mohl se Scalou slušně zahýbat. A není to jen dojem, jak ukazuje přiložené video.
Pořízeno bylo na německé dálnici, kde řidiče nenapadlo nic lepšího, než auto vzít a rozjet se s ním z klidu až na jeho maximální rychlost. A je to překvapivě rychlé představení. Na tachometrové stovce je Scala 1,5 TSI asi za 8,5 sekundy, na 160 km/h za 20 s, na 200 km/h ji to trvá necelých 35 sekund a po necelé minutě ukáže tachometr 246 km/h. Pak řidiče zbrzdí provoz, ale o mnoho více by asi stejně nejel.
To je dynamika překonávající technické parametry a i když je nepochybné, že ji výrazně pomohla odchylka tachometru a ve druhé polovině videa hlavně jízda z kopce, je to stejně zajímavé představení. Scala 1,5 TSI je navzdory své „vrcholnosti” pořád docela obyčejné auto se 150koňovým turbem, žádné RS a jako takové působí evidentně velmi živě. V tomto zjevně dobře navazuje na dřívější Rapid 1,2 TSI, který navzdory malému motoru též předváděl velmi slušnou dynamiku, i bez kopce. Na videu navíc vidíme verzi s automatem DSG, až dorazí alternativa s manuálním šestikvaltem, bude Scala 1,5 TSI nejen levnější, ale dost možná ještě rychlejší - dvouspojkové automaty nebývají zejména ve vyšších rychlostech zase tak efektivní, jak se tváří.





Vůbec špatně si nevedla Škoda Scala 1,5 TSI při akceleraci na německé dálnici. Sice s pomocí gravitace, ale i tak jede líp, než by mnozí čekali
Zdroj: Schwaben Checker@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 30 minutamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 29 minutamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před hodinouDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch