Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejsilnější tovární Škoda Superb v historii vyzvala na souboj Porsche 911 Turbo S, asi to neměla dělat
13.10.2024 | Petr Miler
Jít o poslední Turbo S, bylo by to působivé představení, jenže tohle je Turbo S staré skoro čtvrt století, které dnes v bazaru koupíte levněji než mnohý Superb. A i když je tato konkrétní škodovka ještě dražší, jde o automobilkou zaštítěný speciál s vyšším výkonem a podobnou hmotností, Porsche nestačí.
Koncem srpna jsme vám ukázali skoro pětisetkoňový Superb Combi přímo od Škody, kterým se rozloučila s jeho dosavadním provedením. Automobilka kvůli tomu dala za vznik tzv. Sleeper Edition, tedy unikátu, jehož smyslem bylo maximálně skrýt reálný dynamický potenciál vozu, který je s 477 koňmi na všech kolech pochopitelně nemalý. Už jsme si malovali, jaké by to bylo potkat s tímto sleeperem na křižovatce majitele supersportu a vytřít mu zrak se zeleným českým kombíkem i s rodinou a víkendovým nákupem na palubě. A může se to stát, tím soupeřem ale nesmí být Porsche 911 Turbo S.
To byste možná i uhádli, po vzoru teleshoppingových průpovídek ale musíme dodat, že to Turbo S nemusí být současná střela v podobě generace 992, nemusí to být ani podobně rychlá generace 991 a nemusí to být ani dnešní optikou docela staré (konec výroby 2013) generace 997. Stačí typ 996, snadno čtvrtstoletí starý stroj dokonce v nijak zvlášť schopném provedení s automatem Tiptronic, který ani nemá systém řízené kontroly startu a při jakémkoli přiblížení červenému poli otáčkoměru řadí výš i proti vaší vůli. Přesto i tohle auto stačí na to, aby nejsilnější a nejrychlejší tovární Superb všech dob povodilo jako slepého koně.
V praxi vám to ukáže Mat Watson z carwow, který přímo speciál Škody postavil proti maximálně originálnímu 911 Turbu S 996 právě s automatem. Musíme se ptát, kolik z původního potenciálu autu zůstalo, ale i kdyby byl náhodou celý, je papírově menší. Vůz má maximálně 450 koní, tedy o 27 míň, je jen nepatrně lehčí, kola má hnaná znovu všechna a o automatu už jsme mluvili. Pětistupňový Tiptronic je pro zlost, to je dnešní optikou něco jako staré čtyřstupňové automaty amerických cruiserů, Superb má bleskurychlé DSG s launch controlem.
Přesto se ukáže, že na Turbo pořád nemá. Odpíchne se obvykle o něco rychleji - aby také ne se zmíněnými výhodami -, pak se ale ukáže síla zuffenhausenského extrifitu, která je i po takové době zjevně dominantní a auto se s vyšší rychlostí díky aerodynamické výhodě jen zvyšuje. 911 996 je tak v cíli za 12,2 sekundy, Superb až za 12,4 s. Pružná zrychlení dopadnou podobně a vítězství Škody v brzdění bude dáno jen něčím z kombinace novější gumy/kondice brzd/nezahřátá karbon-keramika Porsche či vším z toho, neboť zrovna v tomto ohledu byla už 996 Turbo S díky své koncepci (víc hmotnosti vzadu je při brzdění v přímém směru velkou výhodou) a technice hodně napřed.
Takže co? Normálně je pěkné vidět, jak třeba vrcholný model nového tuctového auta v sériovém provedení porazí 20 let starý sporťák a řekneme si: Hezké, evoluce, výkon lidu, paráda. Teď vidíme, jak Superb s výkonem zvýšeným o masivních 200 koní beztak prohrává se čtvrtstoletí starým Porsche, které dnes ojeté koupíte klidně za 1,5 milionu korun, tedy snadno za podobné peníze. A tušíme, že se za ním pořád otočí asi stokrát víc hlav než za Superbem III kombi, i kdybyste ho technicky „utunili” k smrti. Pokud tohle srovnání zorchestrovala Škoda, moc se to nepovedlo, v takovém klání prostě měla jasně vyhrát, ne jasně prohrát.



Škoda Superb Combi Sleeper Edition je fajnové auto, ani s 477 koňmi... Foto: Škoda Auto
...ale nestačí 911 Turbo S generace 996, třebaže má papírově navrch. A to není moc dobré, tohle je auto staré skoro 25 let v relativně pomalé verzi s automatem Tiptronic. Foto: Porsche
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Francouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před 2 hodinamiUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 4 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 5 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 11:10 - delphin
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales