Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno
9.11.2022 | Petr Prokopec
Jsou to fascinující stroje spojující luxus s rychlostí jako málokteré jiné. Oba nabízí místo pro čtyři a jejich zavazadla nízko u země ve vysokém komfortu, současně ale dokáží dosáhnout dynamiky supersportů. Které z dvojice Porsche Panamera Turbo S a Audi S8 je ale rychlejší?
Britský Carwow má v poslední době štěstí na velkotonážní silniční křižníky. Zatímco před pár dny jsme si tedy mohli posvítit na souboj kupé BMW M8 a Bentley Continental GT Speed, dnes tu máme ryze německé klání, do kterého se zapojilo Porsche Panamera Turbo S a Audi S8, tedy velký sportovní liftback a sedan. Jde o koncernová auta poháněná stejnou pohonnou jednotkou. V případě čtyř kruhů ovšem čtyřlitrový osmiválec twin-turbo produkuje „pouze“ 571 koní a 800 Nm, kdežto vůz z Zuffenhausenu se pyšní 630 koňmi a 820 Nm.
Papírová převaha Porsche tím ovšem nekončí. O dvacet centimetrů kratší Panamera totiž váží 2 080 kilogramů, zatímco S8 má na kontě 2,22tunovou hmotnost. Osazeno je pak klasickým automatem s konvertorem točivého momentu, jenž daleko více vyhovuje charakteru rychlé, ovšem hlavně komfortní limuzíny. Porsche oproti tomu zapadá spíše do kategorie Gran Turismo, přičemž vyfasovalo rychlejší osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která nabízí i velmi solidní ruční ovládání.
Právě skutečnost, že Porsche hodlá své majitele vtáhnout více do hry, vyústila v jedinou prohru liftbacku ze Zuffenhausenu. Při srovnání pružného zrychlení si totiž jeho řidič neuvědomil, že je zapotřebí ve správný čas zatáhnout za pravé pádlo. To je nicméně chyba jdoucí na jeho konto, neboť Panamera měla jinak i v tomto srovnání jasně navrch. Během sprintu na čtvrtmíli pak vyrovnala čas zmiňovaného BMW M8, neboť cílovou čáru přejela za identických 11,2 sekundy.
Audi je pak z koncernového trojlístku, kam můžeme zařadit i ono Bentley, nejpomalejší. Zatímco Continental GT zvládl urazit 400 metrů za 11,4 sekundy, S8 potřebovala ještě o tři desetiny navíc. Znovu je nicméně třeba si uvědomit, že zástupce čtyř kruhů i přes svůj název tlačí spíše na komfortní notu, zatímco Porsche a Bentley jdou především po sportovních zážitcích, jakkoli o zatraceně rychlé vozy jde ve všech případech.
Panamera Turbo S není vrcholem řady z hlediska výkonu, v tomto ohledu nad ní ční ještě hybridní varianta, komplexně je ale nejrychlejší, navíc zrychluje pořád stejně. S 630 koňmi zvládá čtvrtmíli za 11,2 sekundy. Foto: Porsche
S8 sice svým názvem svádí ke sportování, ve výsledku jde ovšem o komfortněji pojatou rychlou komfortní limuzínu. Ta váží 2 220 kg, o něž se stará 571 koní. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva