Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno

Jsou to fascinující stroje spojující luxus s rychlostí jako málokteré jiné. Oba nabízí místo pro čtyři a jejich zavazadla nízko u země ve vysokém komfortu, současně ale dokáží dosáhnout dynamiky supersportů. Které z dvojice Porsche Panamera Turbo S a Audi S8 je ale rychlejší?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno

9.11.2022 | Petr Prokopec

Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno

/

Foto: Porsche

Jsou to fascinující stroje spojující luxus s rychlostí jako málokteré jiné. Oba nabízí místo pro čtyři a jejich zavazadla nízko u země ve vysokém komfortu, současně ale dokáží dosáhnout dynamiky supersportů. Které z dvojice Porsche Panamera Turbo S a Audi S8 je ale rychlejší?

Britský Carwow má v poslední době štěstí na velkotonážní silniční křižníky. Zatímco před pár dny jsme si tedy mohli posvítit na souboj kupé BMW M8 a Bentley Continental GT Speed, dnes tu máme ryze německé klání, do kterého se zapojilo Porsche Panamera Turbo S a Audi S8, tedy velký sportovní liftback a sedan. Jde o koncernová auta poháněná stejnou pohonnou jednotkou. V případě čtyř kruhů ovšem čtyřlitrový osmiválec twin-turbo produkuje „pouze“ 571 koní a 800 Nm, kdežto vůz z Zuffenhausenu se pyšní 630 koňmi a 820 Nm.

Papírová převaha Porsche tím ovšem nekončí. O dvacet centimetrů kratší Panamera totiž váží 2 080 kilogramů, zatímco S8 má na kontě 2,22tunovou hmotnost. Osazeno je pak klasickým automatem s konvertorem točivého momentu, jenž daleko více vyhovuje charakteru rychlé, ovšem hlavně komfortní limuzíny. Porsche oproti tomu zapadá spíše do kategorie Gran Turismo, přičemž vyfasovalo rychlejší osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která nabízí i velmi solidní ruční ovládání.

Právě skutečnost, že Porsche hodlá své majitele vtáhnout více do hry, vyústila v jedinou prohru liftbacku ze Zuffenhausenu. Při srovnání pružného zrychlení si totiž jeho řidič neuvědomil, že je zapotřebí ve správný čas zatáhnout za pravé pádlo. To je nicméně chyba jdoucí na jeho konto, neboť Panamera měla jinak i v tomto srovnání jasně navrch. Během sprintu na čtvrtmíli pak vyrovnala čas zmiňovaného BMW M8, neboť cílovou čáru přejela za identických 11,2 sekundy.

Audi je pak z koncernového trojlístku, kam můžeme zařadit i ono Bentley, nejpomalejší. Zatímco Continental GT zvládl urazit 400 metrů za 11,4 sekundy, S8 potřebovala ještě o tři desetiny navíc. Znovu je nicméně třeba si uvědomit, že zástupce čtyř kruhů i přes svůj název tlačí spíše na komfortní notu, zatímco Porsche a Bentley jdou především po sportovních zážitcích, jakkoli o zatraceně rychlé vozy jde ve všech případech.


Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno - 1 - Audi S8 vs Porsche Panamera Turbo S 04Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno - 2 - Audi S8 vs Porsche Panamera Turbo S 05Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno - 3 - Audi S8 vs Porsche Panamera Turbo S 06
Panamera Turbo S není vrcholem řady z hlediska výkonu, v tomto ohledu nad ní ční ještě hybridní varianta, komplexně je ale nejrychlejší, navíc zrychluje pořád stejně. S 630 koňmi zvládá čtvrtmíli za 11,2 sekundy. Foto: Porsche

Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno - 4 - Audi S8 vs Porsche Panamera Turbo S 01Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno - 5 - Audi S8 vs Porsche Panamera Turbo S 02Německé luxusní silniční stíhačky si to rozdaly v klání o nejrychlejší auto svého druhu, vyhrát mohlo jen jedno - 6 - Audi S8 vs Porsche Panamera Turbo S 03
S8 sice svým názvem svádí ke sportování, ve výsledku jde ovšem o komfortněji pojatou rychlou komfortní limuzínu. Ta váží 2 220 kg, o něž se stará 571 koní. Foto: Audi

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.