Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Německý majitel si nemohl zaregistrovat Koenigsegg One:1, je příliš výkonný
25.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Limity systému zajišťující přihlašování aut do provozu znemožnily registraci prvního německého Koenigseggu One:1. Megawatt výkonu byl zkrátka moc.
Koenigsegg One:1 už je nějakou chvíli skutečností a i když jeho extrémně omezená produkce bude zřejmě znamenat, že jej málokdo z nás někdy uvidí, slýchat o něm ještě chvíli budeme. A nebude se o to nutně muset postarat výrobce, tenhle superrychlý Švéd si evidentně vystačí sám.
Jeden z šesti vyrobených exemplářů byl totiž čerstvě dodán do Německa. To by samo o sobě bylo zajímavé, už fotka tohoto vozu by stála za zmínku, One:1 se ale postaral o poprask ještě jinak. Jeho majitel se totiž podělil o zkušenost s tamním registrem motorových vozidel, od nějž jistě očekáváte větší kvalitu než od toho českého. Jenže ani ten není bezchybný.
Nejvýkonnější Koenigsegg se totiž vůbec nepodařilo registrovat, a to z velmi banální příčiny. Vůz má výkon rovných 1 000 kW tedy již 1 MW a na takovou cifru německý registr nebyl připraven. Zapsat bylo možné pouze tříciferné hodnoty v kilowattech, a tak majitel odešel s nepořízenou. Jak asi tušíte, náprava byla zjednána rychle a po aktualizaci softwarového řešení zajišťujícího běh evidence vozidel byl první a zřejmě také poslední německý One:1 úspěšně přihlášen. A pak že bohatí mají snadný život...
Připomeňme, že vůz poháněný pětilitrovým přeplňovaným osmiválec disponuje výkonem 1 360 koní, které kombinuje s 1 360 kg pohotovostní hmotnosti. Že auto jede až 440 km/h je jistě působivé, hlava jde ale kolem spíše z pouhých 20 sekund, které potřebuje na zrychlení z klidu na 400 km/h.

Tohle je první německý One:1, přihlásit do provozu se jej podařilo až napodruhé
Kdyby vás jediný snímek švédského extrémisty neuspokojil...
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 2 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 3 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 5 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 6 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva