Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Není to bizarní? Nejprodávanějším BMW řady 4 není ani kupé, ani kabriolet
27.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW stvořilo řadu 4, aby z nabídky trojky vyčlenilo kupé a kabriolet a nadělilo jim vlastní linii. Do té pak ale znovu pustilo „parazita”.
Zmatky v nabídce mnichovské automobilky snad již nemohou být větší. Ještě před pár lety přitom do sebe vše zapadalo. Pod názvem BMW 528i jste si kupříkladu kupovali sedan řady 5 osazený 2,8litrovým motorem. Dnes ovšem takové BMW 225xe iPerformance je pro značku netypickým MPV, které má pod kapotou přeplňovaný tříválec 1,5 l a elektromotorem. A to značka při uvedení řady 2 slibovala, že v jejím rámci bude nabízet jen kupátka a kabriolety.
Podobná situace zavládla i v rámci řady 4, tedy té, která vznikla původně též proto, aby oddělila od řady 3 kupé a kabriolet. Dnes je ale její nabídka též početnější a nejprodávanějším modelem tu není ani kupé, ani kabriolet. Špičkou co do prodejů se stala řada 4 Gran Coupe, tedy čtyřdvířko, vlastně dokonce pětidvířko, neboť nejde o klasický sedan, ale liftback s kompletně výklopnou zádí.
V rámci globálních registrací na Gran Coupe připadá 54 procent veškerých registrací v rámci řady 4, na kupé a kabriolet zbývá 46 %. Je to sice paradox, ale nemalý zájem liftback má svou logiku. Gran Coupe na jednu stranu je mnohem praktičtější než dvoudveřoví sourozenci, objemem zavazadlového prostoru dokonce překonává i klasický sedan řady 3, který překonává i vzhledem.
Hlavně ten umožňuje automobilce, aby si za BMW 4 Gran Coupe účtovala více peněz než za sedan řady 3. Varianta 320i disponující dvoulitrem (zde kupodivu označení motoru souhlasí) o výkonu 184 koní stojí 951 600 Kč. Za 420i Gran Coupe s toutéž pohonnou jednotkou ovšem dáte o 85 tisíc korun víc. Je na tom patrné, že image kupé stále táhne, i když lidé dostanou spíše něco jako bavorskou Škodu Octavia. V trochu stylovějším a prestižnějším balení, pochopitelně...




















BMW 4 Gran Coupe je nejprodávanějším modelem čtyřkové řady. Při pohledu na jeho klady se tomu nedivíme, zaráží však spíše jeho označení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
