Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 2017: čtyřka má po faceliftu, je podobně neviditelný jako u trojky
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na odhalení modernizace řady 4 budete potřebovat návod. V motorovém prostoru je ale vše při starém, podvozek má být komunikativnější.
Facelift BMW řady 3 proběhl již takřka před dvěma lety. Je překvapivé, že mnichovská automobilka potřebovala tak dlouhou dobu k modernizaci spřízněné řady 4, zvláště jde o jeden z těch faceliftů, k jehož odhalení budete potřebovat podrobný návod. Navíc se jedná spíše o kosmetické změny než o cokoliv jiného. Na druhou stranu, kupé F32 bylo odhaleno později, ve Frankfurtu v roce 2013, modernizace tak přichází lehce za polovinou životního cyklu, jak bývá obvyklé.
Jak jsme naznačili výše, vizuální změny jsou takřka nepostřehnutelné. Nové jsou čelní LEDky, mlhovky a koncové lampy, které sice mají shodný tvar jako dříve, jejich grafika je však odlišná. Mimo to došlo k přeprofilování vstupů vzduchu v čelním nárazníku, poladěn byl i ten zadní. Paleta barev se rozšířila o odstíny Snapper Rocks Blue a Sunset Orange, dále zde máme nový design 18- a 19palcových litých kol.
Podobně minimalistická je také proměna interiéru, kam se nastěhoval nový volant, hliníkové a chromové dekorační prvky či dvojité prošívání potahu palubní desky. Dále můžeme zmínit modernizaci multimediálního systému, za příplatek je tu pak i Multifunctional Instrument Display. Tedy obdoba virtuálního kokpitu Audi, jenž umožňuje řidičům volbu různorodé vizualizace.
Podvozek dostal tužší zavěšení z variant Coupe a Gran Coupe. Podle BMW tím dostáváme „sportovnější ovladatelnost bez ztráty jízdního komfortu“. Dále mají všechny modely profitovat z komunikativnějšího řízení, v případě verzí M4 Coupe a Convertible lze zmínit ještě zařazení LEDkových světlometů do standardní výbavy.
Tím nám ale modernizace končí, ostatní technika se nemění. I nadále lze tedy vybírat mezi přeplňovanými čtyřválci a šestiválci, jež svým výkonem pokrývají pásmo od 150 do 326 koní. Standardem je vždy pohon zadních kol, až na výjimku v podobě verze 435d, která systémem xDrive disponuje v základu. Pro zbytek řady je za příplatek.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného BMW 4 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB