Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW
20.9.2019 | Petr Prokopec
Za normálních okolností by to byl jen hloupý nálepkový tuning. V tomto případě jde ale více než o cokoli jiného o pokus uvést věci na pravou míru.
Toyota Supra páté generace je bezesporu jednou z nejčastěji zmiňovaných novinek posledních měsíců. Nikoliv však proto, že by oslňovala čarokrásným designem či dechberoucí jízdní dynamikou. Stojí za tím především ta skutečnost, že Japonci se při vývoji spojili s BMW. Kdyby přitom šli cestou Fiatu, který kabriolet 124 Spider postavený na bázi Mazdy MX-5 osadil vlastní pohonnou jednotkou, nejspíše by kritika nebyla tak enormní. Jenže Toyota svou invenci značně upozadila.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že slavný návrat po takřka dvou dekádách nedopadl tak úplně dle japonských představ. Zvláště když publikum musí počítat ještě s tou skutečností, že nová Supra se nevyrábí v Zemi vycházejícího slunce. Místo toho má produkci v Rakousku na starosti firma Magna Steyr, která rovněž montuje i BMW Z4. Pátá generace kultovního kupé je tak spíše zástupem evropské automobilové produkce než novodobou japonskou pýchou.
Tuto skutečnost se Toyotě nyní rozhodl dát „sežrat“ jeden z majitelů. Bíle lakované kupé totiž upravil tak, aby odpovídalo zbytku jeho vozového parku, který je tvořen mnichovskými modely. Supra se tak dočkala vpředu i vzadu loga BMW, přičemž to ani nepůsobí moc nepatřičně. Jakkoliv je ale třeba dodat, že proměna v typicky německý produkt není úplná, neboť na přídi chybí čelní ledvinky. Ty by přitom s ohledem na současnou módu značky musely zcela vyplnit prostor mezi světly, přinejmenším.
Lze pak jen dodat, že tato nevraživost nejspíše bude pokračovat i ve chvíli, kdy se tuningovým firmám povede z agregátu BMW vydolovat více než tisíc koní, jako tomu bylo u legendárního agregátu 2JZ předchozí generace. Ten ovšem byl japonského původu, mimo to měl vůz i svůj vlastní interiér, a nikoliv další vykradení mnichovských skladů. Něco takového totiž tolerují mainstreamoví zákazníci, nikoliv ale fajnšmekři sahající hluboko do kapsy.
Nová Toyota Supra se dočkala log BMW, nyní tak lépe zapadá do mnichovského vozového parku svého majitele
Zdroj: 1320video@Instagram
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva