Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan podvádí s okruhovými časy GT-R, míní u Porsche
30.9.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nissan GT-R „vládne” Nordschleife. Takové titulky jste mohli vidět na mnoha místech. I u nás. Je to ale pravda? Porsche se nesmířilo s rolí poraženého a přišlo se svou verzí příběhu.
Sériový Nissan GT-R prý zvládne zdolat Zelené peklo za 7:29. Tvrdí Nissan a dokládá to záznamem rekordní jízdy. Prý ani Porsche GT2 na vytrénovaného borce z východu nestačí. Už dříve se objevily hlasy, že něco není tak, jak je nám tvrzeno. Ne, že bychom na to nebyli od našich politiků zvyklí, ale porovnat si výkony motorů a hmotnosti konkurentů nedá tolik práce. Kde se bere ten náskok Godzily?
Lidem od Porsche to samozřejmě nedalo spát a rozhodli se celé věci přijít na kloub. V USA potajmu zakoupili jedno GT-R, dopravili ho na Nordschleife a udělali vlastní srovnávací jízdu, kdy ho postavili proti modelům 977 Turbo a GT2. Všechny jízdy se odehrály v průběhu 2 hodin za naprosto stejných podmínek a se stejným řidičem. Walter Röhrl tentokráte dostal volno a za volant všech tří aut usedl jeden ze specialistů Porsche na vývoj podvozků, který je interně považován ze největšího znalce Severní smyčky.
Obě Porsche jela na na polozávodních pneumatikách Michelin Sport Cup, které patří k jejich standardní výbavě. I GT-R zůstalo obuto v továrnou dodaných sériových pneu. A výsledek? 7:54 pro GT-R, 7:38 911 Turbo a 7:34 pro GT2. Zatímco časy obou Porschí odpovídají i jinými testery prezentovaným výsledkům, GT-R a oficiálním časem značně zaostalo.
August Achleitner, manažer řady 911, to vysvětlil tak, že Toshio Suzuki musel při své rekordní jízdě s GT-R jet na závodních slicích. To ovšem zásadně mění situaci, sériové auto na závodních pneumatikách už není v plně sériovém stavu. Závodní obutí totiž dokáže na okruhu významně pomoci a dává jezdci nezanedbatelnou výhodu.
Když si dáme tuto infomaci dohromady s dohady o navyšování výkonu novinářských GT-R, které se nedávno objevily v souvislosti s měřeními výkonu provedených v USA, začne v hlavě vrtat brouk. Nissan GT-R bezesporu je dobré auto, ale je to opravdu ten suprhrdina mezi supersporty, jak se nám snaží Nissan namluvit?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 2 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 2 hodinami
Nabídka výkonných Mercedesů se dál rozpadá, kvůli novým regulacím brzy skončí hned pět modelů
před 3 hodinami
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 4 hodinami
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva