Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda NSX nafocena v provozu, hned v několika exemplářích (foto)
17.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho očekávaný japonský supersport se chystá do výroby. Ještě předtím však dva předprodukční vozy vyrazily za finálními testy po silnicích USA.
Honda asi nemá větší automobilovou legendu než NSX. Její první generace přišla na svět v roce 1990, přičemž svůj otisk na nastavení podvozku zanechal i Ayrton Senna. Patnáct let poté však produkce skončila a svět od té doby čeká na nástupce. Několikráte se přitom zdálo, že nové NSX již vůbec nevznikne, neboť zejména v období tzv. globální ekonomické krize nebyla Honda v nejlepší finanční kondici. Nakonec však veškeré problémy byly zažehnány a během pár měsíců by konečně měl být odstartován prodej.
Produkční linky v americkém Ohiu, kde se nové NSX bude montovat pro celý svět, však již fungují a dokonce za sebou mají zrod dvou předprodukčních kusů. Ty momentálně vyrazily na americké turné, během kterého hodlají technici získat data z reálného světa, díky nimž nakonec sériové modely budou ještě lehce poupraveny. Podstatou těchto závěrečných testů jsou totiž zkoušky akcelerace i decelerace na veřejných silnicích. Stejně tak chce Honda ověřit i dostatečnou kvalitu tlumících materiálů v kabině.
My pak již jen můžeme dodat, že o pohon japonského supersportu se stará hybridní ústrojí složené z 3,5litrového přeplňovaného šestiválce a tří elektromotorů. Celkově by na všechna čtyři kola mělo skrze devítistupňový automat zamířit více než 550 koní, konkrétní cifru ovšem Honda nezveřejnila. Stejně tak prozatím nepadla zmínka ani o čase potřebném ke zrychlení z klidu na stovku. Po absolvování oněch závěrečných testů ale nejspíše již budeme mít jasno.
Základní NSX by přitom někdy v roce 2018 měla následovat verze Type-R, která dorazí s ještě vyšším výkonem a agresivnějším bodykitem. Zda však u toho bude nižší hmotnost jako u originálu, to prozatím není jisté. Přeci jen první generace se pyšnila mnohem jednodušším atmosférickým motorem, zatímco nově díky komplikovanému hnacímu systému pomalu není kde kila ubírat.


















Honda vyslala dva exempláře NSX po Spojených státech kvůli finálním testům. A rovněž i nějakému tomu marketingu
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha