Nová laserová a OLED světla BMW poprvé v akci na videu, to ale moc akční není

Německá automobilka předvedla v plné šíři výhody nových čelních laserových světlometů. Pihou na kráse je fakt, že neopustila výstaviště v Las Vegas.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová laserová a OLED světla BMW poprvé v akci na videu, to ale moc akční není

9.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová laserová a OLED světla BMW poprvé v akci na videu, to ale moc akční není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka předvedla v plné šíři výhody nových čelních laserových světlometů. Pihou na kráse je fakt, že neopustila výstaviště v Las Vegas.

Na počátku tohoto týdne jsme vám mohli představit koncepční BMW M4, které se pyšní novou generací čelních laserových světlometů a zadními OLEDkami. Nyní zde máme první videa z dané prezentace, pročež si můžeme veškeré finesy prohlédnout v akci. Samotné slovo „akce“ by však mělo být přinejmenším ve dvojitých uvozovkách, neboť vůz po celou dobu neopustí otočný podstavec haly výstavního centra v Las Vegas.

Ve výsledku je tak sice znovu potvrzeno, že čelní světla zvládnou dosvítit na 600 metrů, přičemž k přepnutí z potkávaček na dálkové dochází automaticky po překročení rychlosti 72 km/h, na poněkud reálnější prezentaci si přeci jen budeme muset ještě nějakou tu chvilku počkat. Momentálně totiž vše demonstruje pouze výstup z kamery promítaný na stěnu za vozem.

To samé platí o natáčení světlometů do zatáček ještě předtím, než řidič vůbec pohne volantem. Za vším stojí pokyny navigace, pročež nás docela zajímá, jak se světlomety budou chovat v místech, která ještě nejsou zmapovaná. Či na těch úsecích silnic, kde náhle přibyl kruhový objezd či obchvat vesnice, které stále ještě nejsou zanesené do navigačních map.

Odpověď na to nám bohužel ani jedno video nenabízí, opět tak bude třeba vyčkat až na reálný výstup. Alespoň v jednom směru je však dnešní příspěvek přínosný, a sice v oblasti oné automatické detekce šířky vozovky. Světla totiž naznačí řidiči šířku vozidla a tak jej dopředu upozorní, zda je předjetí vůbec možné či nikoliv.

Na zadní organické diody se pak prezentace příliš nesoustředí, prohlédnout si ovšem můžeme jejich různé tvarování i změnu grafiky. Ta je umožněna 1,4 milimetru úzkými proužky, které svítí po celém povrchu, nikoliv pouze v daném bodě jako klasické LEDky. To je ale momentálně z Las Vegas vše.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.