Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda MX-5 prý bude vypadat úplně jinak než všechny předchozí generace
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster rovněž zhubne a nabídne níže položené těžiště. Zadní kola pak bude roztáčet motor posunutý blíže středu auta.
Japonský roadster byl odhalen již před čtvrtstoletím, přičemž po celou tu dobu si zachovává prakticky stále setjné kontury. Jak ovšem uvedl šéf australského zastoupení značky Martin Benders, nová generace dozná značného odklonu. Očekávat přitom nemáme ani vizáž, jíž se chlubí Mazda 2, 3, 6 a CX-5. Místo toho by totiž MX-5 měla dorazit s evoluční verzí designového jazyka Kodo, se kterým automobilka začala koketovat v roce 2010, když představila koncept Shinari. Benders přitom ví, o čem mluví, neboť nový roadster již viděl.
Je ale samozřejmě sporné, zda šéf australského zastoupení pouze nemlží. Ze zákulisí automobilky totiž rovněž zazněly hlasy, že nová Mazda MX-5 právě naopak vzkřísí klasický styl, od kterého se dosud prodávaný model postupem času vzdaloval. Ve výsledku tak prý neuvidíme rozměrnou a takřka kolmou čelní masku doprovázenou ostrými křivkami a zlomy, nýbrž tradiční ovál a vyhlazenou karoserii.
Na potvrzení názoru jednoho či druhého tábora naštěstí nebudeme muset dlouho čekat, neboť slavnostní odhalení nové generace je naplánováno na 4. září. Dá se přitom očekávat, že minimálně do té doby dorazí pár upoutávek, které by nám mohly říci více, stejně jako je jisté, že asi velmi brzy použijeme slovo „únik“.
Prozatím ovšem můžeme dodat jen tolik, že japonská novinka dostane šasí SkyActiv, se kterým zhubne o minimálně 100 kilogramů. Pokud si přitom uvědomíme, že nejlehčí aktuálně nabízený exemplář váží 1 075 kg, pak je podtunová hmotnost jistá. Souběžně s tím by přitom mělo poklesnout také těžiště. V rámci koncepce lze pak znovu očekávat pohon zadních kol a motor umístěný vpředu, protentokrát by však mělo dojít k jeho přestěhování blíže ke středu vozidla. Tím by se samozřejmě zlepšila ovladatelnost, přestože zrovna na tuto oblast si asi majitelé dnes již kultovního roadsteru nikdy nemohli stěžovat.

Vrátí se Mazda MX-5 ke klasice, nebo vsadí na modernu? To zjistíme nejpozději 4. září
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
dnes
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 6 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
před 7 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 9 hodinami
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
před 10 hodinami
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 18:15 - abgx1
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
