Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi A8 se měsíc před premiérou odhalilo prakticky celé, zvenčí i zevnitř
13.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci lákají na systém automatického parkování. Při té příležitosti nám ale ukázali čelní partie, zadní světla i kabinu chystané vlajkové lodi.
Ještě skoro měsíc zbývá do oficiální premiéry nového Audi A8, neboť vlajková loď čtyř kruhů se má poprvé ukázat světu 11. července během firemního setkání v Barceloně. Pokud ovšem patříte mezi nedočkavce, budete si ji moci prohlédnout o nějaké čtyři dny dříve, neboť německá automobilka již poněkolikáté spojila své síly s filmovým studiem Marvel. A právě v nově příchozím snímku Spider-Man: Homecoming má vrcholná limuzína svou roli.
Ani do té doby ale netřeba čekat, vůz se téměř v celé své kráse ukázal na novém videu. To se soustředí na jednu z jeho fines, automatické parkování. A8 bude vybaveno autopilotem úrovně SAE3, který zvládá zatáčet, akcelerovat či zrychlovat bez lidského zásahu. Podobně jako u Tesly k tomu ale vyžaduje dozor řidiče.
Právě autonomní řízení spojené s automatickým parkováním je jedním ze tří důvodů, proč nová generace Audi A8 navzdory prostorovému rámu poprvé využívajícího vyjma hliníku také karbonu a hořčíku přibrala na hmotnosti. Kvůli rozměrné panoramatické střeše musely ale přijít dodatečné výztuhy, dále pak bylo třeba ochránit lithium-iontové baterie usazené v zavazadelníku.
Ty jsou součástí 48voltového elektrického okruhu, který umožnil nasazení vylepšeného systému start/stop či funkce „plachtění“. Výsledkem je úspora paliva o 0,7 litru na 100 kilometrů, což sice není na první pohled není moc, nicméně je to jen jedna z úprav snižujících spotřebu.
O pohonných jednotkách se ale nejspíše rozepíšeme příště, v tomto ohledu Audi ještě mnoho neřeklo. Stejně tak lze očekávat ještě před premiérou pár informací spojených s kabinou. Do půlky července je ještě daleko a Audi očividně hodlá na svou vlajkovou loď lákat, co to jde. S ohledem na její důležitost je to přitom více než pochopitelné.


Audi A8 odhalilo nejen svou siluetu a část zádi...
...ale na upoutávkovém videu i celé čelní a zadní partie či velkou část interiéru
Čelní partie už jsme spolu s pohledy na stejné části nových modelů A6 a A7 mohli vidět dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva