Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M3 a M4 zvládnou Nordschleife pod 8 minut, překonají i M3 GTS E92?
16.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka možná poprvé oznámí oficiální časy z Nürburgringu. Pro ideální srovnání s předchůdci by ale za volant měl usednout Horst von Saurma.
Ačkoliv se to zdá být opravdu kuriózní, BMW je jednou z mála automobilek, které se nechlubí vlastními časy dosaženými na Severní smyčce Nürburgringu, a to navzdory faktům, že německá značka má v pohoří Eifel své testovací zázemí, a že světoznámým Ring Taxi je poslední reinkarnace sedanu M5. Dosud tak firma pracovala pouze s časy, kterých za volantem bavorských vozů dosáhl dnes již bývalý šéfredaktor německého magazínu Horst von Saurma.
S příchodem nové generace BMW M3 (a spřízněného kupátka M4) se ovšem zdá, že Mnichov vůči Zelenému peklu změnil svůj přístup. Ze zákulisí automobilky se totiž ozývají hlasy, podle kterých by tato dvojka měla oproti předchozímu M3 E92 zrychlit o nějakých 10 sekund na kolo. A jelikož se zmiňovaným modelem von Saurma zajel v roce 2007 čas 8 minut a 5 sekund, měly by se novinky snadno dostat pod osmiminutovou bariéru.
Pokud navíc do celé rovnice dosadíme vyšší výkon, větší porci točivého momentu dostupného v širším pásmu otáček, nižší hmotnost a továrního jezdce, pak by se dokonce mohlo jednat o ještě výraznější zlepšení. Nové modely by se tak přiblížily k časům 7:48 a 7:50, kterého dosáhly verze M3 GTS a M3 CSL (opět s Horstem von S. za volantem).
Uvidíme tedy, zda se BMW v nejbližších dnech začne chlubit nějakým tím rekordem, nebo zda bude v Mnichově ticho po pěšině. My bychom si ovšem snad více než tovární údaje přáli, aby se do nového sedanu a kupé opětovně posadil von Saurma. Právě díky němu by totiž bylo nejvíce patrné, nakolik se zejména M3 zlepšilo.









Nové BMW M3 dostalo vyšší výkon a nižší hmotnost než předchůdce. Logicky by tak mělo být i rychlejší na Nürburgringu
Vůbec první BMW M4 v historii pak nabízí dokonce ještě lepší poměr výkonu a hmotnosti
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1