Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Lamborghini poprvé předvedlo svůj skutečný zvuk na veřejnosti, poslechněte si ho sami
1.9.2024 | Petr Miler
Je těžké tomuto autu bez okolků propadnout, neboť už prostě nebylo stvořeno s tím, aby v milovnících aut vyvolávalo bezbřehé nadšení. Z jeho motoru ale nakonec musíme být šťastní, i když jeho skutečný projev aspoň v nízkých otáčkách nijak zvlášť ohromující není.
Nebudeme vám nic namlouvat, z nového Lamborghini Temerario nejsme u vytržení, to jste patrně nepřehlédli. Nemáme nejmenších pochyb o tom, že to bude velmi dobré, výjimečné auto, už od jeho prvního představení je ale těžké ubránit se rozpakům. Vypadá podle nás poněkud nemastně a neslaně, ale to berme tak jako každý pohled na design. Ovšem jeho technika? Ta prostě nemusela jít cestou hybridizace za cenu zvýšení hmotnosti na úroveň asi 1,8 tuny, to u sporťáku této velikosti nedává smysl.
Je to ryzí úlitba normám, ničemu jinému, neboť - jak nedávno připomněl i šéf Pagani - po hybridním pohonu ze zákazníků takových vozů netouží prakticky nikdo. A i když výsledek může být jaký chce, je těžké ignorovat myšlenku, že mohl být ještě lepší. Je zkrátka svým způsobem smutné se dívat na to, jak ani při konstrukci tak úzkoprofilového auta, se kterým většina majitelů najede nanejvýš pár tisíc kilometrů za rok, nejsou na prvním místě preference zákazníků. Lamborghini navíc musí vědět, že to není ono, ale v současné době se utěšuje tím, prodá bez potíží prakticky cokoli. Bude to tak ale i za několik let za jiné ekonomické situace, za jiného rozpoložení zákazníků, z nichž podstatná část nevyhnutelně pozná, že dříve vznikala auta, která jim sedí víc? A navíc nestojí tolik?
To je otázka za milion, na kterou dá odpověď jen čas, v tuto chvíli můžeme konstatovat jen jedno - na sázce na normy ve výsledku ještě nikdo nevydělal. A tím spíš to nebyl někdo, kdo má uspokojovat přání náročných, nakonec se podívejte na to, kam se dostal třeba Mercedes. Ale tyto rozpaky kolem Temeraria už nechme být a podívejme se, tedy spíše si poslechněme jeho zvukový projev. Dřív nám ho naservírovalo samo Lambo v jistě patřičně nakašírované podobě, dnes si jej můžeme poslechnout v ryzí formě, v jaké se předvedl po stěhování aut z Pebble Beach.
Po tom, co předváděl atmosférický desetiválec Huracánu, vás projev přeplňované vé-osmičky Temerarira asi neodrovná, ale buďme rádi aspoň za něj. Zaujme na něm vysoký volnoběh, auto se dlouho po startu, možná i pořád drží někde nad hranicí 1 500 otáček za minutu, ale to u tak vysokootáčkového motoru nutně nepřekvapí. Problematičtějšími se jeví být pomalu padající otáčky při lehčím túrování a celkově utlumený projev (turbo a filtr částic dělají své i tady), je ale třeba říci, že vidíme pohyb auta ve velmi nízkých rychlostech, kdy něco takového není nutně na škodu. Uvidíme, co se bude dít, až někdo tohle auto pořádně „osolí”, něco nám ale říká, že na takový moment si nejméně ještě pár měsíců počkáme.



Lamborghini Temerario působí jako kompromis v mnoha ohledech, což by tak v této třídě aut nemuselo být. Jeho zvukový projev? Poslechněte si jej sami. Foto: Lamborghini
Zdroj: Speedster404@Youtube
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva